همایش بین المللی«ابعاد حقوقی، جرم شناختی تروریسم»13 و 14 اسفند برگزار می شود

۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۶۷۷ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۳۱۹
مراسم افتتاحیه همایش بین المللی «ابعاد حقوقی، جرم شناختی تروریسم» با حضور و سخنرانی معاون حقوقی رئیس جمهور و معاون حقوقی قوه قضائیه 13 و 14 اسفندماه جاری در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار خواهد شد.
همایش بین المللی«ابعاد حقوقی، جرم شناختی تروریسم»13 و 14 اسفند برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همایش بین المللی «ابعاد حقوقی، جرم شناختی تروریسم» با حضور استادان و صاحبنظران این حوزه از دانشگاه های داخل و دانشگاه های آلمان، فرانسه و سخنرانی دکتر لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و دکتر ذبیح الله خدائیان معاون حقوقی قوه قضائیه و دکتر مصطفی ملکیان برگزار می گردد.

این همایش دو روزه به اهتمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی در راستای نقش موثر دانشگاه در حل مسائل و مشکلات کشور برپا شده است. بررسی جرم انگاری تروریسم و نیز کنکاش برای روشن شدن ابعاد مختلف فقهی- حقوقی و جرم شناسی آن، پاسخ به رهنمودهای اخیر مسئولان نظام مبنی بر ضرورت مداخله قوه قضاییه در قضایای حقوقی بین المللی، حضور موثر در «جنگ حقوقی بین المللی» و  نیز حادثه تروریستی 17 خرداد ماه سال جاری از اهداف برگزاری این همایش است. 

بررسی ابعاد حقوق ماهوی، اسلامی- فقهی، بین‌المللی، جرم‌شناختی، کیفرشناختی، بزه‌دیده‌شناختی، حقوق بشری و آیین رسیدگی از محورهای این همایش است. در طی برگزاری این همایش دو روزه 9 نشست تخصصی با ارائه دیدگاه ها و نظرات استادان و صاحبنظران این حوزه و به همراه پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد. 

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه همایش ساعت 8:30 در محل تالار اجتماعات دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار خواهد شد.


نظر شما :