15 اسفند، انتخابات شورای صنفی اعضا هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی

۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۶۷۲ خبر روز
تعداد بازدید:۳۵۵۵
انتخابات شورای صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی برای تعیین اعضای هیئت مدیره این مجمع 15 اسفند ماه جاری در محل دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی برگزار می گردد.
15 اسفند، انتخابات شورای صنفی اعضا هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی

دکتر محمد زاهدی اصل، رئیس مجمع صنفی استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه درباره انتخابات شورای صنفی اعضا هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد:  مجمع صنفی استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی تنها تشکل قانونی است که به نوعی در قالب شعبه‌ای از مجامع صنفی استادان کشور در از اوایل دهه هشتاد فعالیت خود را در دانشگاه علامه طباطبائی آغاز کرده است. او ضمن تاکید به این که مجمع به عنوان نماینده اکثریت دانشگاهیان، مدافع حقوق و امور صنفی استادان بوده است به روند فعالیت های آن در مقاطع گذشته اشاره کرد و افزود: این مجمع در دوره ریاست دکتر حبیبی در دانشگاه شکل گرفت و‌ اعلام‌موجودیت کرد اما در دوره گذشته با ایجاد محدودیت اجازه فعالیت پیدا نکردیم.

دبیر مجمع صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: با شرایط وضع شده و با محدویت ها حدود شش سال فعالیت مجمع تعطیل شد تا این‌که در تابستان سال 92 تلاش‌هایی در کنار سایر پیشکسوتان برای بهبود وضعیت دانشگاه صورت گرفت و با حمایت های دکتر سلیمی ریاست محترم دانشگاه فعالیت آن از سر گرفته شد. عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی با بیان این نکته که سال گذشته اولین همایش ملی استقلال دانشگاه‌ها را برگزار کردیم، تصریح کرد: از سال 92 با تمام توان برای احقاق حقوق و‌ خواسته استادان با تمام وجود ایستادیم. او افزود: بر اساس اساسنامه‌ مجمع، همه استادان رسمی و پیمانی دانشگاه علامه طباطبائی عضو بالقوه مجمع صنفی هستند.

دکتر زاهدی اصل با دعوت از اعضای هیات علمی برای مشارکت در این دوره از انتخابات ادامه داد: معتقدیم استادان به عنوان گروه‌های مرجع کشور شناخته می‌شوند و دیگران از عملکرشان الگو می‌گیرند، انتظار این است همکاران عضو هیات علمی با مشارکت در این تشکل صنفی و انتخاب اعضای آن پویایی و فعایت های بیشتر و دلگرمی اعضای جدید را فراهم نمایند. او به تمهیدات در نظر گرفته برای امکان مشارکت بیشتر در انتخابات اشاره کرد و گفت: به منظور امکان مشارکت بیشتر، هر عضو هیات علمی می‌تواند نمایندگی دو ‌نفر از همکاران را به صورت کتبی داشته باشند تا بتوانند به عنوان نماینده آن‌ها در انتخابات شرکت نماید. 

دکتر زاهدی اصل در پایان این گفتگو تصریح کرد: خواهش و انتظار بنده به نمایندگی از اعضا هیئت مدیره که از استادان شاخص دانشگاه از جمله دکتر محمدرضا ضیائی بیگدلی، دکتر مصطفی شریف، دکتر حمید ضرغام، دکتر حسین کلباسی و دکتر حسین ملانظر هستند این است که در انتخابات روز سه‌شنبه پانزدهم اسفندماه شرکت کنند. تلاش ما این است که این انتخابات در دانشکده ادبیات برگزار شود تا همه استادان راحت‌تر بتوانند حضور داشته‌باشند.

لازم به ذکر است انتخابات مجمع صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی 15 اسفند ماه از ساعت 15 الی 17 در محل سالن اجتماعات شهید مطهری دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی برگزار خواهد شد.


نظر شما :