دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار می کند: همایش «آمریکا پژوهی و نخبگان ایرانی»

۰۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۵۹۲ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۴۷۳
همایش علمی با عنوان «آمریکا پژوهی و نخبگان ایرانی» با حضور استادان و صاحبنظران این حوزه از دانشگاه های کشور 13 اسفندماه سال جاری در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار می گردد.
دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار می کند: همایش «آمریکا پژوهی و نخبگان ایرانی»

دکتر اصغر کیوان‌حسینی معاون آموزشی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی و دبیر علمی این همایش در گفت‌و گو با روابط عمومی دانشگاه در خصوص این همایش عنوان کرد: این دغدغه همواره به عنوان یکی از مباحث مهم در حوزه ارتباط سیاسی و روابط بین الملل بوده است و‌ در این مقطع فرصتی فراهم شد تا بتوانیم این موضوع را در قالب گردهمایی با حضور جمعی از افرادی که در حوزه آمریکا پژوهی صاحب نظر و تجربه هستند مطرح کنیم. او افزود: این موضوع بیش از آن‌که یک ماهیت کتابخانه‌ای داشته باشد، ماهیت استنتاجی دارد. افرادی می‌توانند به این‌موضوع وارد شوند که بخش مهمی از حیات علمی خود را در حوزه مطالعات آمریکا گذرانده باشند. 

معاون‌آموزشی دانشکده حقوق و ‌علوم سیاسی با بیان این نکته که این موضوع با خود حساسیت‌هایی به همراه دارد، تصریح کرد: متاسفانه برگزاری این همایش چند نوبت به تاخیر افتاد و ‌قصد داریم‌ سیزدهم اسفندماه همایش را در دانشکده حقوق و‌علوم سیاسی برگزار کنیم. مخاطبان این برنامه دانشجویان و ‌استادانی هستند که در حوزه آمریکاپژوهی کار علمی خود را انجام داده اند و در دامنه وسیع‌تر دانشجویان ‌و استادان‌گروه‌روابط بین‌الملل هستند. او اضافه کرد: رابطه بین آمریکا و بحث نخبگان ایرانی و دغدغه‌های آن ابعاد تاریخی، اندیشه‌ای و سیاست خارجی را در بر می‌گیرد.

دکتر اصغر کیوان حسینی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش یک روزه اظهار داشت: بررسی دقیق و موشکافانه از وضعیت موضوع آمریکا پژوهی در محیط¬های آکادمیک کشور پس از 4 دهه از انقلاب اسلامی یکی از اهداف اصلی این همایش است. او افزود: برآنیم تا از این طریق دریابیم این موضوع به عنوان یک حوزه پژوهشی چقدر هویت پیدا کرده است. به نظر می‌رسد به رغم سرمایه‌گذاری‌های نهادینه و آکادمیک که انجام شده است، آن گونه که باید با موضوع آمریکاپژوهی ارتباط منطقی پیدا نکرده‌ایم و عمده کارهایی که در این‌حوزه صورت گرفته است تحت تاثیر حوادث خاص بوده است و یا تحت تاثیر ملاحظات سیاسی و اجرایی کشور اتفاق افتاده است. او اضافه کرد: البته کارهایی بوده که در غالب کتاب، مقاله و ‌طرح پژوهشی در قالب استانداردهای خودش صورت گرفته است.

دبیر علمی این همایش با تاکید بر  این که روح حاکم بر این ‌همایش یک روح انتقادی است افزود:. در برگزاری این همایش به دنبال شناسایی فرصت‌ها و‌ تهدیدها در این‌حوزه هستیم و همین معیارها برای سخنرانی در نظر گرفته شده است.  دبیر همایش آمریکا پژوهی درباره سخنرانان این همایش گفت: دکتر حسین دهشیار، دکتر ابراهیم متقی و‌ دکتر ناصر هادیان، دکتر محمدرضا دهشیری و دکتر فواد ایزدی در این همایش سخنرانی خواهند داشت.  لازم به ذکر است همایش «آمریکا پژوهی و نخبگان ایرانی» 13 اسفند ماه جاری از ساعت 8:30 الی 12:30 در تالار اجتماعات دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار خواهد شد.


نظر شما :