همایش جامعه، فرهنگ و اقتصاد مقاومتی در دانشکده علوم اجتماعی

۰۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۵۶۸ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۹۸۲
همایش «جامعه، فرهنگ و اقتصاد مقاومتی» با حضور استادان و پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف یکشنبه، ۲۹ بهمن در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
همایش جامعه، فرهنگ و اقتصاد مقاومتی در دانشکده علوم اجتماعی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از عطنا، دبیر علمی این همایش دکتر علی اکبر تاج مزینانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر اجرایی آن دکتر علی خاکساری رفسنجانی، عضو هیئت علمی گروه برنامه‌ریزی اجتماعی بود.

پنل اول با موضوع «سبک زندگی» به مدیریت دکتر محد سعید ذکایی برگزار شد.

در این پنل، دکتر نعمت‌الله فاضلی با موضوع «ظرفیت‌های فرهنگ‌های ایرانی در اقتصاد مقاومتی»، دکتر اردشیر انتظاری با موضوع «اقتصاد فرهنگ و اقتصاد مقاومتی؛ بررسی نقش تولید و مصرف فرهنگی»، دکتر مرتضی فرهادی با موضوع «کاهندگی فرهنگ تولیدی و فرهنگ کار و افزایندگی فرهنگ مصرفی در ایران» و دکتر مهدی امیدی با موضوع «معضل فرهنگ مصرف و مسئله تا‌ب‌آوری اقتصادی ارائه مقاله داشتند.

پنل دوم با موضوع «کارآفرینی و نوآوری اجتماعی» به مدیریت دکتر جعفر هزارجریبی برگزار شد.

در این پنل، دکتر علی‌اصغر سعیدی با موضوع «اخلاق اقتصادی کارآفرینان ایرانی و راهکارهای افزایش تاب‌آوری اقتصاد در اجتماع»، دکتر منوچهر علی‌نژاد با موضوع «نقش کارآفرینانه آذری‌زبان‌های تهران با تاکید بر دریانی»، دکتر علی سعدآبادی با موضوع «کاربست نوآوری اجتماعی جهت نیل به اقتصاد مقاومتی» و میثم مهدیار با موضوع «بررسی دستاوردهای نانو در ایران از منظر فرهنگ کار و اشتغال» ارائه مقاله داشتند.

پنل سوم هم با موضوع «مشارکت اقتصاد-اجتماعی» با مدیریت دکتر علی خاکساری برگزار شد.

در این پنل، دکتر میثم موسایی با موضوع «مشارکت مردمی و اقتصاد مقاومتی، ارزیابی اجرای بند یک سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی»، دکتر محمد زاهدی اصل با موضوع «توانمندسازی زنان در بخش غیررسمی اقتصاد» و دکتر مسعود عالمی نیسی با موضوع «سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، بنیان‌های اقتصادی مشارکت‌ اجتماعی در جامعه ایران» ارائه مقاله داشتند.

لازم به ذکر است دانشگاه علامه طباطبائی در راستای ارتباط دانشگاه و دولت در دوره جدید در صدد برگزاری همایش‌های علمی و کاربردی در چهار دانشکده این دانشگاه برآمد.


نظر شما :