دانشجوی رشتۀ حقوق دانشگاه علامه‌طباطبائی، مربی تیم موت کورت کیف اوکراین شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۴۱۳ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۶۴۱
علی مسعودیان، دانشجوی مقطع کارشناسی رشتۀ حقوق دانشگاه علامه طباطبائی که به‌صورت همزمان در رشتۀ مترجمی فرانسه نیز تحصیل می کند، به عنوان مربی تیم موت کورت کیف اوکراین انتخاب شد.
دانشجوی رشتۀ حقوق دانشگاه علامه‌طباطبائی، مربی تیم موت کورت کیف اوکراین شد

او در سال 95 برای اولین بار در مسابقات موت کورت (شبیه سازی) یادوارۀ «هانری دونان» به عنوان «اُرالیست» در دورۀ مقدماتی ملی و پژوهشگر در دورۀ نهایی ملی شرکت کرده است. همچنین او در سال 2017 به همراه نیلوفر فروزانفر، علی زهره و سید محمد محسن سیداحمدی به مربی گری مریم آقایی موفق به شرکت در مسابقات شبیه سازی دیوان کیفری بین‌المللی شد.

 این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با روابط عمومی دربارۀ این افتخار عنوان کرد: این مسابقات در واقع مهارت‌ها و استعدادهای دانشجویان سراسر دنیا را در زمینۀ وکالت و طریقۀ استدلال ارزیابی می‌کند. طبیعتاً برخورداری از دانش تخصصی و عمومی زبان انگلیسی در سطح بسیار بالا، چه در مهارت نوشتاری و چه گفتاری برای شرکت در این مسابقات ضروری است. تیم‌ها ملزم به نوشتن سه لایحه در سه نقش دادستانی، وکیل مدافع و‌ نمایندۀ قربانیان هستند و  لوایح باید به زبان انگلیسی نوشته شود که طبق قواعد و اصول شکلی و ماهوی لایحه نویسی است.

وی افزود: تیم کشور ایران در این مسابقات، هفت مسابقه داشت که هرکدام با تیم‌های برگزیده و برجسته ای چون آمریکا، استرالیا، کانادا، سنگاپور، اوکراین، فیلیپین، برزیل، ایتالیا بود. تیم دانشگاه علامه طباطبائی از بین۷۰ تیم از بهترین تیم‌های کشورهای دنیا موفق به صعود به مرحلۀ یک چهارم نهایی شد و در میان ۲۰ تیم برتر قرار گرفت. علی مسعودیان با اشاره به اینکه جایزۀ شایستۀ تقدیر و احترام به دانشگاه علامه طباطبایی تعلق گرفته است، تصریح کرد: این مسابقات ویژگی خاصی دارد که آن ‌را از سایر مسابقات متمایز کرده است. هرتیم یک یا دو مربی خارجی می‌تواند داشته باشد که توسط مدیر اجرایی این مسابقات انتخاب می‌شود.

وی در ادامه گفت: در سال ۲۰۱۸ وقتی که اعلامیه‌ای مبنی بر پذیرش مربی‌ها در سایت مسابقه و فیسبوک منتشر شد، بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا رزومه‌هایشان را به مدیر اجرایی مسابقات ارسال کردند و از میان رزومه های ارسالی افرادی برگزیده شدند که از جملۀ آن‌ها بنده بودم که به عنوان مربی تیم دانشگاه کیف اوکراین انتخاب شدم. در حال حاضر تیم دانشگاه کیف اوکراین دو مربی دارد که مربی دیگر  نیز از دانشگاه لایدن است. دانشجوی دانشگاه علامه‌طباطبائی اظهار کرد: تیمی که مربی‌گری آن‌را برعهده دارم یک گروه با تجربه است که سابقۀ شرکت در مسابقات موت کورت جساپ، ویس موت، تلدر، و موت کورت نورمبرگ را در کارنامه دارد. این تیم در  مسابقات شبیه سازی دادگاه نورمبرگ موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی در سطح جهانی شده است. وی در پایان یادآور شد: در تلاش هستم که با فعالیت مناسب و تمرین‌های خوب، حضور قدرتمندی در مسابقات موت کورت ICC داشته‌باشیم.


نظر شما :