نشست علمی «سیاست بین‌المللی چین» در موسسۀ بیمۀ اکو برگزار شد

۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۳۶۹ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۶۹۴
نشست علمی «سیاست بین المللی چین» با سخنرانی دکتر «هنلیتو سویلا» استاد روابط بین الملل دانشگاه ملی فیلیپین در موسسۀ بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
نشست علمی «سیاست بین‌المللی چین» در موسسۀ بیمۀ اکو برگزار شد

به گزارش روابط عمومی به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، دکتر سویلا در جمع استادان و دانشجویان موسسۀ بیمه اکو در زمینۀ «چالش‌های پیش روی چین در نظام بین‌الملل» به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنرانی خود اظهار کرد: چین برای تبدیل شدن به ابرقدرت بین‌المللی و پیشی گرفتن از آمریکا با چالش‌های بنیادینی روبه رو است. علاوه بر مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، هراس همسایگان پکن از جاه‌طلبی‌ها و سیاست‌های بلندپروازانۀ آن، سبب شکل‌گیری جبهه‌ای منطقه‌ای علیه استراتژی‌ و ابتکار عمل چین شده است. وی در ادامه افزود: همین عوامل در کنار یکدیگر مانع از آن می‌شود که پکن به راحتی بتواند برنامه‌ها و پروژه‌های جاه طلبانۀ خود را عملیاتی کند.

قابل ذکر است در حاشیۀ این نشست دکتر سویلا از موسسۀ بیمۀ اکو بازدید به عمل آورد و با دکتر سعید شکوهی، مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای دیدار کرد. در این دیدار، دو طرف در زمینۀ راه‌ها و فرصت‌های گسترش همکاری دوجانبۀ میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه ملی فیلیپین از جمله ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های متبوع، راه‌اندازی دوره‌های تحصیلی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و انجام پژوهش‌های مشترک، گفت وگو و تبادل نظر کردند.


نظر شما :