دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی در کسوت قاضی در مسابقات ملی جساپ حضور پیدا کردند

۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۳۶۴ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۸۹۶
مسابقات شبیه سازی دادرسی های بین المللی نزد دیوان بین المللی دادگستری یادوارۀ «قاضی فیلیپ سی. جساپ» (به اختصار، مسابقات جساپ)، از قدیمی ترین و گسترده ترین مسابقات شبیه سازی دادرسی در جهان است.
دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی در کسوت قاضی در مسابقات ملی جساپ حضور پیدا کردند

این رقابت ها همه ساله در اواسط ماه آپریل (فروردین ماه) در شهر واشنگتن ایالات متحدۀ آمریکا توسط اتحادیۀ دانشجویان حقوق بین الملل (ILSA) و حمایت شرکت حقوقی «white&case» برگزار می شود. موضوع این مسابقات، پروندۀ فرضی مبتنی بر مسائل واقعی و روز دنیای بین‌الملل است که میان دو کشور است و هر تیم، هم در مقام خواهان و هم در مقام خوانده، پس از ارائۀ لایحۀ کتبی و احتمالاً پیروزی در دور ملی شفاهی مسابقات که تماماً به زبان انگلیسی است، به دور بین‌المللی در واشنگتن آمریکا صعود می‌کند.

سال جاری مسابقات ملی به میزبانی مرکز مطالعات بین الملل در تاریخ یکشنبه 8 بهمن ماه برگزار شد که دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان داور در این دوره حضور داشتند. آقایان فرزاد فلاح و معین عارفی، دانشجوی ارشد حقوق ‌بین‌الملل و خانم تینا صدقیانی، کارشناس ارشد تجارت بین‌الملل به عنوان قاضی، مرحلۀ اول این مسابقات را داوری کردند که در نهایت دانشگاه شهید بهشتی تیم پیروز مسابقه شد و تیم پردیس فارابی دانشگاه تهران به مقام دوم دست پیدا کرد.

لازم به ذکر است تیم دانشگاه علامه طباطبائی که برای اولین بار در سال 2014 در این مسابقات شرکت کرد به عنوان نمایندۀ ایران در سال‌های بعد در آمریکا حضور داشته است که از جمله افتخارات کسب شده توسط این تیم، حضور در میان دارندگان 60 لایحۀ برتر از میان 500 تیم شرکت کننده در سال 2014 و کسب جایزۀ «روح مسابقات» در سال 2017  است.


نظر شما :