درخشش فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره بین المللی فارابی

۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۲۴۴ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۹۹۶
آئین اختتامیۀ نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، جمعی از روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و استادان و پژوهشگران صاحب نام حوزۀ علوم انسانی اسلامی از جمله دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در سالن اجلاس سران برگزار شد.
درخشش فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره بین المللی فارابی

در این جشنوارۀ بین المللی ۴۱۸۳ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد، ۴۹۹ اثر در حوزۀ بین‌الملل بوده است. در میان برگزیدگان این جشنواره دو تن از فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی نیز حضور دارند.

دکتر نفیسه شوشی نسب از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشتۀ حقوق دانشگاه علامه طباطبائی با پژوهشی با عنوان «ماهیت حقوقی اوراق بهادار» موفق به کسب رتبۀ برگزیدۀ سوم در بخش «جوان» این جشنواره بین المللی شد. همچنین دکتر سمیه السادات طباطبائی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه علامه طباطبائی با پژوهشی با عنوان «رساله الغفران دراسه روی آبی العلاء النقدیه فیه و مصادر الکتاب معترجمته الی الفارسیه» موفق به کسب رتبۀ برگزیدۀ سوم در بخش «جوان» این جشنواره بین المللی شد.

شایان ذکر است که در این جشنواره، 42 برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند که ۱۴ برگزیده در گروه بزرگسالان، ۱۴ برگزیده در گروه جوان و ۶ برگزیده در بخش خارجی این جشنواره هستند. همچنین در این آئین از دو برگزیده در بخش پیشکسوتان علوم انسانی، دو برگزیده در بخش شخصیت های پیشرو، یک انجمن علمی برتر، یک نشریۀ علمی و پژوهشی برتر، یک مترجم و یک نظریه پرداز برتر تجلیل به عمل آمد. جشنواره بین‌المللی فارابی هر ساله با هدف تمهید و تقویت زمینه‌های مساعد، توجه بلیغ به ضرورت تولید دانش علوم انسانی و انسانی درخور نیازهای جامعۀ پیشرو اسلامی و ایجاد ظرفیت‌های انگیزشی و حمایتی اقبال به پژوهش و نوآوری برگزار می‌شود.


نظر شما :