همایش ملی «پژوهش‌های اجتماعی فرهنگی در جامعۀ ایران» با موفقیت برگزار شد

۱۷ دی ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۱۷۱ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۹۳۰
چهارمین همایش ملی «پژوهش‌های اجتماعی فرهنگی در جامعۀ ایران» با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس انجمن جامعه شناسی ایران، ۵ دی‌ماه در سالن شهید مطهری دانشکدۀ علوم اجتماعی برگزار شد.
همایش ملی «پژوهش‌های اجتماعی فرهنگی در جامعۀ ایران» با موفقیت برگزار شد

دکتر شیرین احمدنیا عضو هیئت مدیره انجمن جامعه شناسی ایران و دبیر علمی این همایش در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه، از برگزاری موفق چهارمین همایش ملی "پژوهش اجتماعی فرهنگی در جامعه ایران"بر اساس اهداف از پیش تعیین شدۀ آن خبر داد و گفت: بنده مسئولیت دبیری سه همایش قبلی که در سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ برگزار شد را هم عهده دار بوده‌ام. می توانم بگویم همایش سال جاری که برای نخستین بار با حمایت دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، از ابعاد وسیعتری برخوردار بود و توفیق قابل توجهی از حیث مشارکت کنندگان و حاضران در برگزاری این همایش را شاهد بودیم.

 

او در ادامه تصریح کرد: در این همایش از همکاری و حمایت بیش از 40 نهاد علمی پژوهشی و اجرایی دولتی، غیردولتی، انجمن های علمی و انجمن های فعال اجتماعی برخوردار شدیم و در کنار این مشارکت چشم گیر، از حضور و بهره مندی از بیانات و دیدگاه های مسئولانی از جمله رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری، قائم مقام وزیر بهداشت، دو معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی، معاون شهردار تهران، مشاوران وزیر نیرو و سازمان مدیریت، و معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز برخوردار شدیم.  دبیر علمی چهارمین همایش ملی پژوهش اجتماعی فرهنگی در جامعۀ ایران با اشاره به استقبال استادان و پژوهشگران از این دوره از همایش اضافه کرد: طی سه روز برگزاری این همایش، بالغ بر 36 نشست و سخنرانی تخصصی بر اساس محورهای تعیین شده و حدود 200 سخنرانی از سوی پژوهشگران و محققان حوزه های مختلف ارائه شد. 

احمدنیا در ادامه تاکید کرد: کتاب وزین مجموعۀ چکیده مقالات همایش مشتمل بر 315 مقالۀ پذیرفته شده منتشر و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است.  وی با اشاره به سوژۀ محوری این همایش گفت: چهارمین همایش را با موضوع «نابرابری و عدالت اجتماعی» قرار دادیم که در عمل یک سوم مقالات دریافتی حول این سوژه ارسال شده بود. از امتیازات این همایش حضور تنوع رویکردها، ابعاد ملی همکاری و مشارکت ارزندۀ پژوهشگران جوان در کنار استادان پیشکسوت بود.

او اضافه کرد: بر مبنای تجربۀ موفق امسال که تلاش کردیم همکاری خود را علاوه بر دانشگاه تهران که میزبان همایش های قبلی بود با دانشگاه علامه طباطبائی نیز گسترش دهیم و امیدواریم از همکاری میان انجمن جامعه شناسی ایران و این دانشگاه و مجموعۀ استادان، پژوهشگران و دانشجویان آن در سال های آتی نیز برخوردار شویم.


نظر شما :