معاون آموزشی دانشگاه: طرح مهارت‌افزایی دانشجویان به اجرا درخواهد آمد

۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۰۱۲ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۳۴۸
دکتر نادر نعمت‌اللهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط‌عمومی دانشگاه دربارۀ اجرای طرح مهارت‌افزایی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی، عنوان کرد: طرح مهارت‌افزایی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی با هدف افزایش مهارت‌های دانشجویان هم‌زمان با آموزش‌های نظری پیش‌بینی شده است تا پیش ‌زمینه‌ای برای اشتغال موفق آنان باشد، چرا که برخی مهارت‌ها برای استخدام شدن در سازمان‌ها و موسسه‌ها نیاز است که در این دوره‌ها پیش‌بینی شده ‌است.
معاون آموزشی دانشگاه: طرح مهارت‌افزایی دانشجویان به اجرا درخواهد آمد

او با اشاره به اینکه، این دوره برای اولین بار در سطح دانشگاه‌ها، در دانشگاه علامه‌طباطبائی اجرا می‌شود، افزود: با توجه به ضرورت فراگیری دانشجویان از مهارت‌های لازم و ضروری در کنار آموزش‌های نظری این طرح در دستور کار و سیاست‌های مورد تاکید هیئت‌رئیسه دانشگاه قرار گرفت. او با اشاره به نتایج حاصل از اجرای این طرح، اضافه کرد: به‌طور مثال دانشجویان رشتۀ گردشگری برای ورود به برخی حوزه‌های کاری باید دورۀ تور لیدری را بگذرانند. ممکن است دانشجویان بخواهند حتی در کنار رشتۀ تخصصی خود مهارت‌های دیگری یاد بگیرند و می‌توانند نیازهای تکمیلی خود را از طریق شرکت  در این دوره‌ها برطرف کنند.

دوره‌ها و طرح‌های خوبی برای دانشجویان تدارک دیده شده است

دکتر نعمت‌الهی با بیان این نکته که مهارت‌های شغلی خوبی در این طرح برای دانشجویان در نظر گرفته شده‌است، تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور اجرا می‌شود و به منظور تشویق دانشجویان برگزاری یک دوره به صورت رایگان برای هر دانشجو در نظر گرفته شده است. او افزود: علاوه بر دورههای تخصصی مورد نیاز هر رشته دوره‌های عمومی شامل مقاله‌نویسی و رزومه‌نویسی و مانند این‌ها که مورد نیاز همه دانشجویان است و مربوط به رشته خاصی نیست، نیز پیش‌بینی شده است. معاون آموزشی دانشگاه دربارۀ دوره‌های تخصصی، اظهار داشت: تلاشمان این است که در این دوره مخاطبان بیشتر شوند. یک‌سری پروپوزال‌هایی فراهم کرده‌ایم که در آن رشته‌های مختلف معرفی شده‌اند. شغل‌ها و مهارت‌های مرتبط برای هر رشته طی یک فرایند عملیاتی آماده شده است که این فرآیند به گروه‌های آموزشی ارسال شده است و مشاوران تحصیلی مشخص شده است.

گواهینامه‌های مشترک دانشگاه علامه‌طباطبائی با سازمان فنی و حرفه‌ای

دکتر نعمت‌الهی با اشاره به زمان شروع به کار اجرای این دوره بیان داشت: این دوره‌ها از بهمن‌ماه آغاز می‌شود و بر اساس توافقات انجام شده با سازمان سنجش آموزش کشور مقرر شده است از سال‌ آینده موظف بودن دانشجویان برای گذراندن دوره‌های مهارت‌های تخصصی و عمومی در دفترچه کنکور نیز قید شود. معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به ظرفیت‌های مرکز آموزش دانشگاه و آمادگی این مرکز برای برگزاری دوره های آموزشی برای سازمان‌های متقاضی، گفت: تفاهم‌نامه‌های مختلفی با برخی سازمان‌ها برای برگزاری این دوره‌ها بسته شده‌است. برای نمونه برخی دوره‌ها به‌صورت مشترک با سازمان فنی و حرفه‌ای اجرا خواهد شد و بر اساس توافقات انجام شده گواهینامۀ مشترکی توسط دانشگاه و سازمان ارائه می‌شود که برای شغل‌یابی بسیار موثر است.

طی یک ماه گذشته 653 نفر از فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه شغل پیدا کرده‌اند

دکتر نعمت‌الهی ضمن دعوت از دانشجویان برای مشارکت در برگزاری این دوره‌های تخصصی، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به سود دانشجویان است و برای دانشگاه یک برند خوبی خواهد بود که علاوه بر آموزش‌های تخصصی در آیندۀ کاری و شغلی دانشجویان تاثیرگذار خواهد بود. معاون آموزشی دانشگاه با تاکید بر حساسیت دانشگاه در خصوص آینده شغلی فارغ‌التحصیلان خود، اضافه کرد: طی یک ماه گذشته طبق پاسخ به استعلام‌های استخدامی تعداد 653 نفر در دستگاه‌های مختلف استخدام شده اند و این مسئله در حال پیگیری است و امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها شاهد افزایش جذب فارغ التحصیلانمان در بازار کار باشیم.


نظر شما :