کنفرانس مشترک «ایران - قفقاز شمالی: تاریخ و چشم‌اندازهای همکاری» در اوستیای شمالی

۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۰۱۱ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۶۹۸
کنفرانس بین‌المللی «ایران؛ قفقاز شمالی: تاریخ و چشم‌اندازهای همکاری» با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی اوستیای شمالی در روسیه برگزار شد.
کنفرانس مشترک «ایران - قفقاز شمالی: تاریخ و چشم‌اندازهای همکاری» در اوستیای شمالی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، دکتر حمیدرضا علومی یزدی معاون پژوهشی، دکتر مریم شفقی، دکتر مهنوش اسکندری، دکتر مریم مرادی و دکتر موسی عبدالهی، اعضای هیات علمی گروه زبان روسی و نیز عبدالوهاب یوسفی‌نژاد دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز  به عنوان نمایندگان دانشگاه علامه طباطبائی در قالب هیاتی متشکل از مقامات سیاسی، اقتصادی و علمی در کنفرانس بین‌المللی «ایران؛ قفقاز شمالی: تاریخ و چشم‌اندازهای همکاری» که به صورت مشترک بین دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی اوستیای شمالی در شهر ولادی قفقاز روسیه برگزار شد شرکت نمودند.

هیات رسمی جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر سنایی سفیر تام الاختیار  در روسیه و دکتر ملکی رایزن فرهنگی درسه بخش سیاسی، متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه، بخش علمی متشکل از نمایندگان دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه تهران، مرکز مطالعات آسیای میانه و قفقاز، پژوهشگاه فرهنگ و بخش اقتصادی متشکل از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از بازرگانان و تجار ایرانی، روز دوشنبه 20 آذرماه به منظور شرکت در این کنفرانس بین‌المللی وارد ولادی قفقاز مرکز جمهوری اوستیای شمالی شد. این کنفرانس روز سه شنبه ، 21 آذرماه آغاز به کار کرده و در افتتاحیه آن برخی مسائل و موانع همکاری تنگاتنگ و نزدیک جمهوری اسلامی ایران با این بخش از فدراسیون روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین بخشی از کنفرانس به بررسی و انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری اختصاص داشت. امضاء تفاهم‌نامه همکاری در خصوص راه‌اندازی دوره مشترک ایران‌شناسی میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی اوستیای شمالی یکی از توافق‌های یاد شده بود.

  



نظر شما :