افتتاح چند پروژۀ عمرانی دیگر در دانشگاه علامه‌طباطبائی/بوی خوش توسعه...

۲۶ آذر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۹۸۷ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۶۱۰۳
با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چند پروژۀ عمرانی دیگر در دانشگاه علامه‌طباطبائی سه‌شنبه 28 آذرماه، افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
افتتاح چند پروژۀ عمرانی دیگر در دانشگاه علامه‌طباطبائی/بوی خوش توسعه...

در ادامۀ تکمیل طرح جامع دانشگاه علامه‌طباطبائی چهار پروژۀ عمرانی با کاربری‌های آموزشی، پژوهشی و رفاهی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه‌ها شامل ساختمان جدید کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، ساختمان مرکز بهداشت و درمان، مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان و یک واحد خوابگاه دانشجویی جدید است. 

ساختمان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه با مساحت ۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های کشور محسوب می‌شود. این سازه در راستای اجرای مدیریت طرح سبز است و روی سقف ساختمان‌های آن، «چمن طبیعی» اجرا شده است. هشت سالن این ساختمان به گونه‌ای طراحی شده است که از نور طبیعی بهره‌مند است.

ساختمان جدید مرکز بهداشت و درمان دانشگاه نیز در مجموعۀ فرهنگی امام علی(ع) قرار دارد. این ساختمان با توجه به توسعه و افزایش ارائۀ خدمات پزشکی و حجم بالای مراجعه به منظور بهره‌مندی از خدمات بخش های مختلف آن و نیز محدودیت‌های مکانی آن، احداث شده است. مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز با هدف برگزاری دوره‌های دانش افزایی و تربیتِ مدرس زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در ساختمان این دانشگاه واقع در خیابان ایتالیا به بهره برداری خواهد رسید.

ساختمان جدید خوابگاه دانشجویی دختران حضرت ولیعصر(عج) با ظرفیت اسکان 170 دانشجو در خیابان ولیعصر(عج) واقع شده است. این خوابگاه با توجه به امکانات و تجهیزات پیش بینی شده و با تائید مسئولان صندوق رفاه دانشجویان وزارت متبوع جزو خوابگاه‌های مناسب و دارای استانداردهای لازم، قرار گرفته است. این خوابگاه با 1500 مترمربع مساحت، دارای چهار طبقه است.

لازم به ذکر است در حاشیۀ این افتتاح‌ها، طرح مهارت‌افزایی دانشجویان نیز رونمایی و به بهره‌برداری خواهد رسید. طرح مهارت‌افزایی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی با هدف ارتقای مهارت‌های تخصصی دانشجویان و نیز آماده کردن دانشجویان برای جذب در بازار کار با توجه به زمینه‌های تخصصی هر دانشجو پیش‌بینی شده است. این طرح از سیاست‌های این دانشگاه در راستای کمک دانشگاه به حل مسائل جامعه و آماده شدن دانشجویان برای ورود به بازار کار با دانش علمی و تجربۀ اجرایی است، که به مرحلۀ اجرا رسیده است.

مراسم افتتاح روز سه‌شنبه با حضور مسئولان وزارت علوم ساعت 8صبح در محل پردیس اصلی دهکده المپیک برگزار خواهد شد.


نظر شما :