مراسم نکوداشت دکتر محمدی گرگانی برگزار شد/هستم اگر می روم...

۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۸۴۴ خبر روز
تعداد بازدید:۴۷۹۵
عصر یک‌شنبه 13آذرماه، مراسم بزرگداشت و قدردانی از زحمات و خدمات دکتر محمد محمدی گرگانی از استادان بنام علم حقوق ایران در خانۀ اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.
مراسم نکوداشت دکتر محمدی گرگانی برگزار شد/هستم اگر می روم...

در این مراسم که استقبال باشکوهی از آن به عمل آمده بود، استادان و بزرگان علم حقوق کشور و جمعی از دوست‌داران و مشتاقان استاد محمدی گرگانی حضور داشتند. در ابتدای این نکوداشت، دکتر ضیایی بیگدلی از استادان علم حقوق ایران به بیان ویژگی ها و خصلت های منحصر به فرد دکتر محمدی گرگانی پرداخت. وی دکتر محمدی گرگانی را استادی کم نظیر خواند و گفت: این استاد گرانقدر دارای شخصیتی چند وجهی است. وجه علمی، وجه سیاسی، وجه اخلاقی و وجه مذهبی که آمیخته ای از آنها شخصیت وی را خاص و متمایز کرده است.

دکتر ضیایی بیگدلی برگزاری این چنین مراسم هایی برای نکوداشت مقام علم و اخلاق را که از طرف نهادهایی مانند دانشگاه ها است را امری پسندیده و ارزشمند دانست و تصریح کرد: دکتر محمدی گرگانی عمر پر برکت خود را در راه ترویج آزادی و حقوق بشر و پاسداری از قانون بویژه قانون اساسی و اصول بنیادین مندرج در آن سپری کرده است. به علاوه وی طرفدار سرسخت نواندیشی دینی و مروج به روز تفاسیر آیات قرآنی و شارح مقدس گفتار امام علی(ع) در نهج البلاغه و به طور کلی دین داری واقعی و پایبند به اصول و ارزش های والای اسلامی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه سخنان خود افزود: جنبۀ دیگر شخصیت دکتر محمدی گرگانی را باید در تسلط فزاینده‌شان بر علم حقوق مخصوصاً حقوق اساسی، حقوق بشر و در کل حقوق عمومی به عنوان استاد شاخص این رشته و توانایی بسیارشان در تدریس و آموزش آنها به دانشجویان در کلاس های درس یافت.

دکتر ضیایی بیگدلی با اشاره به اینکه قرار بود طی این بزرگداشت مجموعه مقالاتی به استاد محمدی گرگانی تقدیم شود؛ در نهایت بدون فراخوان رسمی از همکاران و دوستان علمی و اخلاقی و دانشجویان استاد درخواست شد تا در صورت تمایل، مقاله یا دل نوشته ای جهت چاپ در این مجموعه مقالات در اختیار دبیرخانه این بزرگداشت قرار دهند که پس از بررسی های لازم تعداد 46 مقاله و دل نوشته در مجموعه ای زیبنده با عنوان «از حق مداری تا حکومت قانون» به چاپ رسیده است.

این استاد دانشگاه در نهایت نهادهای حامی این نکوداشت استاد را دانشگاه علامه طباطبائی بویژه دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دانشکدۀ حقوق دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و واحد تهران مرکز، کانون وکلای دادگستری مرکز، موسسه انتشارات گنج دانش، موسسه شهر دانش، خانه اندیشمندان علوم انسانی، انجمن حقوق اساسی ایران، انجمن حقوق شناسی، انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد، مجمع صنفی اعضای هیئت علمی و کانون بازنشستگان دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد.

در ادامه این نکوداشت، دکتر علومی یزدی معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر محمد جواد کاشی استاد بنام علوم سیاسی ایران، دکتر اکبری رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی و دکتر مریم میرمحمد صادقی از شاگردان استاد در دانشگاه شهید بهشتی به ایراد سخنرانی در باب شخصیت والای دکتر محمدی گرگانی پرداختند.

دکتر محمدی گرگانی در این مراسم با تشکر از تمام کسانی که در برپایی این نکوداشت تلاش کرده اند گفت: من از همۀ کسانی که از ابتدای زندگی ام تاکنون نسبت به من لطف داشته اند تشکر و قدردانی می کنم. برای این مراسم متنی را از قبل آماده کرده بودم ولی با مشاهدۀ این همه لطف و زحمات دوستان و چون مدت طولانی است که در مراسم حضور دارید از خواندن آن صرف نظر می کنم و مجددا از همه تشکر و قدردانی می کنم.

در پایان مراسم با اهدای لوح و هدایایی از طرف دانشگاه ها و ارگان های مختلف از زحمات و خدمات چندین سالۀ دکتر محمدی گرگانی قدردانی به عمل آمد. دکتر محمد محمدی گرگانی از نمایندگان اولین دورۀ مجلس شورای اسلامی، استاد حقوق دانشکده حقوق و علوم سیاسى دانشگاه علامه طباطبائی و از مبارزان قدیمی علیه رژیم سلطنتی پهلوی است که سالها در زندان حکومت پهلوی بوده است.

  


نظر شما :