برنامه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه به مناسبت هفته دانشجو

۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۸۱۵ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۴۷۳۵
دکتر سلیمی‌بجستانی معاون دانشجویی دانشگاه در گفت‌و‌گو با عطنا گفت: امسال برنامه‌های متنوعی برای دانشجویان پیش‌بینی کرده ایم، یکی از برنامه‌ها بازدید از تمام خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی است.
برنامه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه به مناسبت هفته دانشجو

به گزارش روابط عمومی به نقل از عطنا، او درباره این برنامه گفت: سه شب از این هفته را با معاونان و مدیران دانشگاه و دانشکده‌ها به دیدن دانشجویان در خوابگاه‌هایشان خواهیم رفت، گروه‌بندی کرده‌ایم تا هیئت رئیسه و تعدادی از اعضای محترم هیئت علمی هر دانشکده به خوابگاهی برود که بیشترین دانشجو را در آنجا دارد. معاون دانشجویی دانشگاه افزود: این برنامه هر سال انجام می‌شود، به خوابگاه‌ها و اتاق‌ها سر می‌زنیم، با دانشجویان گفت‌و‌گو می‌کنیم همراه  گل و شیرین و هفته دانشجو را به آنها تبریک می‌گوییم، برای این برنامه گروه‌های متعدد تعریف شده تا از همه خوابگاه‌ها بازدید صورت گیرد. در این بازدیدها اتاق‌هایی که از نظر بهداشتی در هر طبقه نمونه هستند برای برگزاری نشست‌های گروه بازدید کننده انتخاب می‌شوند.

برنامه فرهنگی خوابگاه‌ها

دکتر سلیمی بجستانی در ادامه گفت: از امروز (۱۱ آذر) تا جمعه ۱۷ آذر برای دانشجویان خوابگاهی برنامه‌های فرهنگی مختلفی مثل اردو و کارگاه داریم، همچنین به برگزاری مسابقات تربیت‌بدنی و اهدای جوایز به برندگان نیز می‌پردازیم.

تقدیر از دانشجویان نمونه

او افزود: امسال جشنواره دانشجویان نمونه دانشگاه را در هفته دانشجو برگزار می‌کنیم، در این جشنواره حدود ۱۹۵ نفر دانشجو ثبت‌نام کردند، از این ۱۹۵ نفر، ۲۸ نفر انتخاب شدند و از این ۲۸ نفر، ۳ نفر به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه علامه طباطبائی انتخاب شدند. امسال از دانشکده‌ها نیز خواستیم دانشجویان برگزیده خود را معرفی کنند تا به عنوان دانشجویان آن دانشکده از آنها تقدیر شود که حدود ۸۰ نفر هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه در مورد جوایز این دانشجویان گفت: به ۳ نفر اول که «دانشجویان نمونه دانشگاه» هستند سکه تمام بهار آزادی، به ۲۵ نفر دانشجوی برتر دانشگاه، ربع سکه و به «دانشجویان برگزیده دانشکده‌» لوح تقدیر و تندیس بیست و ششمین جشنواره دانشجویان نمونه تقدیم می‌شود. در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه دکتر صدیقی، معاون محترم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس، روسا و معاونین دانشگاه علامه طباطبائی و روسا و معاونین دانشکده‌ها حضور دارند.

بهره‌برداری از مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علامه طباطبائی

دکتر سلیمی بجستانی برنامه دیگر معاونت دانشجویی را برای هفته دانشجو بهره‌برداری سه پروژه عنوان کرد و گفت: هفته دانشجو تنها یک نام و جشن نیست، بلکه ما وظیفه خود می‌دانیم تا امکانات رفاهی و تحصیلی دانشجویان را برای پرورش فکری و تحصیلی آنان فراهم کنیم، از این رو به تقویت زیرساخت‌ها و امکانات برای رفاه بیشتر دانشجویان پرداختیم. از جمله اقداماتی که به این منظور صورت گرفته ساخت مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علامه طباطبائی با ۵۰۰ متر زیربنا است که در اولین فرصت مراسمی برای افتتاح آن با حضور دکتر مجتبی صدیقی، معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد.

بهره‌برداری از دو خوابگاه جدید

اوگفت: همچنین بر  خود لازم دانستیم تا با افزایش خوابگاه‌ها، فشار و تراکم در آنها را کم کنیم تا دانشجویان در وضعیت بهتری پرورش پیدا کنند بنابراین دو خوابگاه ولیعصر و ارشادی را برای دختران آماده کردیم که هم‌زمان افتتاح خواهند شد. دکتر حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه در مورد موقعیت مکانی این خوابگاه‌ها گفت: خوابگاه ولیعصر، واقع در خیابان ولیعصر، ساختمان قبلی معاونت دانشجویی بود که آن را تابستان بازسازی کرده و تغییر کاربری دادیم؛ همچنین برای اینکه وقت دانشجویان در راه و ترافیک هدر نرود و انرژی و وقت بیشتری برای رسیدگی به درس و پایان نامه خود داشته باشند ساختمانی با حدود ۷۰ نفر ظرفیت در شهرک راه‌آهن، در نزدیکی پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی رهن و اجاره کردیم و برای رفت و آمد دانشجویان به پردیس سرویس ون در نظر گرفته‌ایم و از دانشجویان دعوت می‌کنیم تا از این خوابگاه‌ها بازدید کنند. 


نظر شما :