عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی به جمع دانشمندان 1 درصد برتر جهان پیوست

۰۸ آذر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۸۰۹ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۸۷۱۷
بر اساس اعلام آخرین نتایج اعلام شده از سوی پایگاه شاخص های اساسی علم (ISI – ESI ) دکتر مقصود امیری عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه به جمع دانشمندان 1 درصد پر استناد جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی پیوست.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی به جمع دانشمندان 1 درصد برتر جهان پیوست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نیسی مدیر امور پژوهشی دانشگاه ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این بررسی و اعلام نتایج مربوط به ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ در نظام رتبه‌بندی اعلام شد و دکتر مقصود امیری عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه به جمع دانشمندان یک درصد پر استناد کشور در سطح بین المللی پیوست.

 دکتر نیسی خاطر نشان کرد: پایگاه شاخص های اساسی علم یا ESI یکی از فرآورده های کمپانی کلاریویت آنالتیکس )آی.اس.آی) است که نویسندگان یک درصد برتر دنیا نیز از طریق آن شناسایی و معرفی می گردند. او افزود: نویسندگان برحسب تعداد استنادهای دریافتی مقالات آنها در رشته های 22 گانه علم مرتب سازی می شوند و یک درصد آنها تحت عنوان نویسندگان یک درصد برتر انتخاب می شوند و رشته های 22 گانه دسته بندی است که بر مبنای دامنه فعالیت موضوعی نشریات ابداع و در این فرایند به کار گرفته شده است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه اضافه کرد: ISI گرایش های مختلف علوم را به ۲۲ شاخه اصلی (از جمله فیزیک، شیمی، میکروب شناسی، ریاضی، پزشکی بالینی، داروشناسی و سم شناسی، بیوشیمی، اقتصاد و غیره) تقسیم می نماید و هر دو ماه یک بار افراد و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را بر اساس میزان ارجاع به مقالات چاپ شده آنها در بازه زمانی ۱۰ سال گذشته رتبه بندی می کند و اسامی یک درصد برتر هر گروه را اعلام می نماید.

تولید  250 مقاله در مجلات معتبرعلمی پژوهشی و ISI تلاش دکتر مقصود امیری

دکتر مقصود امیری استاد تمام دانشگاه و عضو هیات علمی گروه آموزشی مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و حسابداری است که تا کنون بالغ بر 250 مقاله در مجلات معتبر  علمی پژوهشی و  ISI به چاپ رسانده است. بر اساس بررسی های انجام شده بیش از 1285 ارجاع به مقالات  دکتر امیری داده شده است و ضریب H-index  او 18 است.

انجام موفقیت آمیز بیش از ده ها طرح پژوهشی، بیش از ده ها تالیف کتاب و راهنمایی و مشاوره بیش از 150 پایان نامه دانشجویان دکتری تخصصی و ارشد در رشته های مدیریت صنعتی و کسب عنوان پژوهشگر برتر کشوری در  سال ۱۳90 از دیگر موفقیت های دکتر امیری به شمار می رود.


نظر شما :