برگزاری مراسم تودیع و معارفه ریاست پردیس خودگردان تحصیلات تکمیلی

۲۲ آبان ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۶۶۶ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۹۱۹۷
مراسم معارفه دکتر حبیب هنری رئیس پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه و تقدیر از زحمات دکتر حمید ضرغام بروجنی با حضور رئیس دانشگاه 22 آبان ماه جاری در محل پردیس خود گردان تحصیلات تکمیلی برگزار شد.
برگزاری مراسم تودیع و معارفه ریاست پردیس خودگردان تحصیلات تکمیلی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین سلیمی در این مراسم در سخنانی عنوان کرد: مدیریت اقتضاعاتی دارد که همراه با تلخی و شیرینی است و دائما شرایط محیطی که انسان در آن مدیریت را برعهده می‌گیرد تغییر می‌کند. حدود چهارسال پیش که دانشگاه را تحویل گرفتم این پردیس حدود دو هزار و هشتصد نفر دانشجو داشت ولی با توجه به تحول و تغییراتی در امور آموزش عالی تعداد دانشجویان این مجموعه به هزار و دویست نفر کاهش پیدا کرد. او افزود: بر اساس این تغییرات ساختاری که برای پردیس در نظر شد، وظایف این مجموعه تنها در حوزه آموزش‌های رسمی نیست و علاوه بر آن در حوزه برگزاری آموزش های تخصصی آزاد، برگزاری دوره‌های بین‌المللی و مجازی خدمات آموزشی برقرار شده است

رئیس دانشگاه با تقدیر از تلاش ها و خدمات دکتر ضرغام در مدت تصدی ریاست پردیس خودگردان تحصیلات تکمیلی تصریح کرد: ایشان در این مدت در اداره امور، ایجاد آرامش و استقرار ساختار و بهبود کیفیت کمک زیادی داشتند. او اضافه کرد: با توجه به نیاز دانشکده مدیریت و حسابداری به تخصص دکتر ضرغام به ایجاد تغییر و تحولی در مدیریت پردیس  شدیم.

دکتر سلیمی با بیان این نکته که در آینده شاهد تغییراتی در پردیس خودگردان تحصیلات تکمیلی خواهیم بود، اضافه کرد: این دگرگونی به معنای انحلال پردیس نیست. او با انتقاد از کسانی که این سخن را مطرح می نمایند تاکید کرد: این افراد آگاهی و شناخت از سیاست‌های دانشگاه ندارند چرا که بر اساس این تغییر، یک دگرگونی ساختاری در پردیس شاهد خواهیم بود که نقطه تمرکز این مجموعه در حوزه آموزش رسمی به کمک دانشکده‌ها انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه  با تقدیر از ریاست سابق پردیس بیان داشت: تمام‌کارهایی که دانشگاه از دکتر ضرغام انتظار داشت را به خوبی، صبر و حسن خلق انجام دادند و از این بابت از ایشان سپاسگزاری می‌کنم. برای اجرایی شدن این دگرگونی از آقای دکتر هنری که پیش از این معاون پژوهشی دانشگاه بودند درخواست کردم و امیدوارم بتوانند اهداف را به انجام برسانند. او در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از کارکنان پردیس تحصیلات تکمیلی خاطرنشان کرد اظهار داشت: امیدوارم این دگرگونی ساختاری، پایدار و نتیجه آن ماندگار باشد.

در بخش دیگر مراسم دکتر نادر نعمت‌الهی معاون آموزشی دانشگاه در سخنانی با اشاره به اقدامات انجام شده در ساختار آموزشی این مجموعه عنوان کرد: در مسائل آموزشی این مجموعه با انتخاب مدیرگروه‌هایی به صورت مستقل شرایط برای پیشرفت امور آموزشی فراهم شد و لازم می دانم از تلاش ها و همکاری همه مدیران گروه های آموزشی پردیس تشکر و تقدیر نمایم.

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره تصویب اساسنامه‌ پردیس در دوره مسئولیت دکتر ملکی در این مجموعه و تقدیر از تلاش های ایشان اظهار داشت: دکتر ضرغام از میانه راه این مسئولیت را قبول کردند.خیلی از امور به انجام نرسیده ‌بود اما با تلاش‌های دکتر ضرغام پردیس به انسجام لازم دست پیدا کرد. او افزود: زمانی که ایشان ریاست پردیس را برعهده گرفتند، دانشجویان مقطع دکتری وارد مرحله تز دکتری شدند. ابتکار دکتر ضرغام در این مساله، تشکیل شورا و‌ گروه‌هایی بود که به تک تک موضوعات را بررسی نمایند و خوشبختانه تشکیل رشته‌های مجازی در این دوره شکل گرفت. دکتر نعمت‌الهی تصریح کرد: پردیس به امور محوله و وظایف خود به جز تحصیلات تکمیلی ادامه خواهد داد. 

در ادامه دکتر حمید ضرغام رئیس سابق پردیس خودگردان تحصیلات تکمیلی اظهار داشت: از زمانی که دکتر سلیمی مسئولیت پردیس را به من سپردند، مسئولیت مضاعفی احساس کردم. اینکه ایشان اینجانب را شایسته این مسئولیت دانست از یک سو و از سوی دیگر تلاش برای تعالی نام دانشگاه  این مسئولیت را برایم سنگین می نمود. به همین دلیل سعی شد همه آن‌چیز را که می‌توانم و می‌دانم به کار ببندم تا بتوانم مسئولیت را به خوبی انجام دهم. او افزود: در این مدت تلاشمان بر این بود تا فضایی فراهم باشد که صمیمیت‌ها رشد کند و امکان پیشرفت باشد و برای تحقق این مهم همه تلاش کردیم. او اضافه کرد: از همکارانم که مرا در انجام این ماموریت تنها نگذاشتند تقدیر می نمایم و اطمینان دارم که تصمیمات ریاست دانشگاه و اعضا هیئت رئیسه برای ارتقا موقعیت دانشگاه است. 

او در پایان سخنان خود تاکید کرد: آن‌چه که مصلحت است، ریاست دانشگاه انجام می‌دهند. تردید ندارم که شایستگی‌های دکتر هنری ناتوانایی‌هایی که بنده داشتم را جبران می‌کند و این توانایی‌ها در پیشبرد اهداف پردیس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 


نظر شما :