گزارش "پروژۀ کتابخانۀ دیجیتالی ایران‌شناسی،اسلام‌شناسی و میراث مکتوب در فدراسیون روسیه"

۰۷ آبان ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۵۳۳ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۱۶۸
"پروژۀ کتابخانۀ دیجیتالی ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و میراث مکتوب در فدراسیون روسیه" توسط رئیس کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه ارائه شد.
گزارش "پروژۀ کتابخانۀ دیجیتالی ایران‌شناسی،اسلام‌شناسی و میراث مکتوب در فدراسیون روسیه"

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی طاهری رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه گزارشی از "پروژۀ کتابخانۀ دیجیتالی ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و میراث مکتوب در فدراسیون روسیه" یکم آبان ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی را ارائه کرد.
در این گزارش رئیس کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد از 4 سفرعلمی که به روسیه سخن گفت و گزارش و تجارب سفرهای اول تا سوم و پیشینه ایده ایجاد کتابخانه دیجیتالی توزیعی برای کاربران روس زبان  را به صورت اجمالی برای حاضران بیان نمود.  او در ادامه با ارائۀ گزارش جامعی از سفر چهارم به کشور روسیه که در مردادماه سال جاری انجام شده بود، هدف از این سفر را ایجاد کتابخانۀ دیجیتالی توزیعی ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و میراث مکتوب در فدراسیون روسیه برشمرد.


دکتر طاهری اجرای پروژۀ کتابخانۀ دیجیتالی را  مهم و ضروری بیان داشت و در ادامه به رویکردهای اجرای این پروژه و شیوه مدیریت کتابخانۀ دیجیتالی، اقدامات انجام شده، ملزومات فناورانه، مدیریت حقوق مالکیت معنوی در پروژه، هزینه‌ها، چالش‌ها و موانع اجرای پروژه پرداخت..
لازم به ذکر است پروژه یاد شده با مدیریت یک کنسرسیوم محتوایی متشکل از سازمان‌ها و موسسات علمی و پژوهشی کشور روسیه انجام خواهد شد که دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان تنها سازمان ایرانی، عضو هیئت مؤسس آن است.


نظر شما :