برگزاری نشست‌های علمی مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه کمپلوتنسه

۰۷ آبان ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۵۳۰ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۷۱۳
نشست‌های مشترک گروه اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، 2 و 3 آبان ماه جاری در محل دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی برگزار شد.
برگزاری نشست‌های علمی مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه کمپلوتنسه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، سلسله نشست‌های علمی مشترک در گروه آموزشی اسپانیایی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی طی روزهای 2 و 3 آبان‌ماه برگزار شد.


نشست اول با موضوع زبان‌شناسی و به زبان انگلیسی با حضور دکتر مارگاریتا بوررگرو دانشیار دانشگاه کمپلوتنسه مادرید برگزار شد، این نشست با حضور دکتر منشی‌زاده مدیر گروه آموزشی زبان شناسی، اسا=تادان و دانشجویان این رشته برگزار شد و با پرسش و پاسخ دانشجویان به پایان رسید.
نشست دوم که به زبان اسپانیایی برگزار شد  به ادبیات اسپانیایی اختصاص داشت. دکتر خوسه ایگناسیو عضو هیئت علمی و مدیر مرکز آموزش زبان دانشگاه کمپلوتنسه سخنران این نشست بود. او دانشجویان را با نگاه جدیدی در تحلیل ادبیات آشنا کرد. این نشست  نیز با تعامل و مشارکت فعال دانشجویان برگزار گردید.


آقای دکتر خاویر اررو روئیث برگزار کننده سومین نشست بود.  در این نشست مباحثی پیرامون زبان‌شناسی به زبان اسپانیایی بیان و به صورت کاربردی مورد تمرین قرار گرفت. این نشست با حضور دانشجویان و نیز اعضاء هیئت علمی و استادان گروه زبان اسپانیائی برگزار شد. همچنین پس از پایان جلسه استادان دانشگاه کمپلوتنسه درباره نحوه پذیرش در این دانشگاه و شرایط آن و دوره‌های مختلف آموزشی برای دانشجویان توضیحاتی را ارائه نمودند و آنها را با امکانات و فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا آشنا کردند.


نظر شما :