برگزاری نشست بین‌المللی "جوانان و افراط‌گرایی در افغانستان"

۰۷ آبان ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۵۲۷ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۲۹۲۷
نشست بین‌المللی "جوانان و افراط‌گرایی در افغانستان" با حضور مدیر کل مطالعات استراتژیک وزارت امور خارجه افغانستان در موسسه آموزش عالی اکو برگزار شد.
برگزاری نشست بین‌المللی "جوانان و افراط‌گرایی در افغانستان"

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، نشست تخصصی "جوانان و افراط‌گرایی در افغانستان" 30 مهر ماه جاری با حضور دکتر فرامرز تمنا مدیر کل مطالعات استراتژیک وزارت امور خارجه افغانستان، مهمانانی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دانشجویان دانشکده اکو و پژوهشگران برگزار شد. دکتر تمنا بنیان‌گذار موسسه دیپلماسی افغانستان و همچنین موسس انجمن علوم سیاسی افغانستان بوده و چندین سال است که به پژوهش در حوزه امنیت بین‌المللی و سیاست خارجی اشتغال دارد. 

دو مبحث "جوانان و افراط‌گرایی" و " تحولات امنیتی افغانستان" محورهای اصلی این نشست بود که طی آن دکتر تمنا در سه سطح کلان، میانه و خرد به تحلیل افراط‌گرایی پرداخت. او اندیشه‌های فرد را به عنوان عامل حرکت معرفی و تشریح کرد و بیان داشت: چگونه ابعاد روان کاوانه ی شخصیتی فرد می تواند در انتخاب هویت جوان و امکان پیوستن آنها به گروه های افراطی موثر باشد. دکتر تمنا شاخصه‌های هویت خواهی، کسب هویت ، حفظ هویت ، گسترش هویت و اعمال هویت را به عنوان پیوندهای میان جوان و هویت برشمرد و تاکید کرد: گروه های افراطی به دنبال اعمال هویت بوده و در حال تلاش برای ماندن جوانان افراطی در هویت جدیدی که گروه افراطی به آنها می دهد می باشند. 

در پایان این نشست دکتر تمنا به سوالات دانشجویان در حوزه‌های امنیتی و سیاسی افغانستان پاسخ داد.


نظر شما :