دکتر ذکیانی: ارائه هشتاد و شش مقاله علمی در همایش اربعین

۰۱ آبان ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۴۶۲ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۷۷۳
همایش بین المللی اربعین با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه کربلا و ستاد اربعین کشور ۳ و ۴ آبان ماه سال جاری در محل دانشگاه کربلا برگزار می‌شود.
دکتر ذکیانی:  ارائه هشتاد و شش مقاله علمی در همایش اربعین

دکتر غلامرضا ذکیانی رئیس دانشکده ادیبات فارسی و زبان های خارجی و دبیر اجرایی همایش اربعین در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش عنوان کرد: با توجه به محدودیت زمانی در برگزاری این همایش از حدود یک ماه پیش، خوشبختانه مقالات خوبی به دبیرخانه رسید. این مقالات از سوی کمیته داوری ارزیابی شده و به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجه شدند. او افزود: در کنار این مقالات، 45 مقاله که بیشتر سفارشی بودند از کشور خودمان به دست ما رسید که به دو زبان عربی و انگلیسی ترجمه کردیم. خوشبختانه در این فاصله موفق شدیم چکیده تفضیلی مقالات را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ترجمه کنیم که در مجموع 560 صفحه است. 

دکتر ذکیانی با بیان این نکته که تعداد دویست نسخه از کتاب چکیده مقالات در همایش ارائه خواهد شد، تصریح کرد: 86 عنوان مقاله که در داوری انتخاب شدند در روزهای برگزاری همایش به زبان نویسنده آن ارائه می‌شود.  دبیر اجرایی همایش با تقدیر از همراهی و همکاری استادان و پژوهشگران در برگزاری این همایش افزود: ایجاد ارتباط بین دانشمندان ایرانی و عراقی از طریق همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های عراق حول محور اربعین از اهداف این همایش است.

رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه اظهار داشت: مقالات بسیار خوبی درباره پیاده روی اربعین به دبیرخانه رسیده  است. این مقالات محورهای مختلفی از جمله سیاسی، اجتماعی، عرفانی، صلح جهانی و پتانسیل‌هایی که در پیاده روی اربعین وجود دارد را در بر می‌گیرد. او تصریح کرد: تلاش این است که این اقدام، گام بزرگی برای برگزاری همایش‌های بعدی واقع شود و همایش‌های بعدی با ابعاد وسیع‌تری برگزار گردد.

دبیر اجرایی همایش اربعین با اشاره به همراهی دانشگاه عراق، عنوان کرد: برنامه افتتاحیه همایش 3 آبان ماه برگزار می‌شود. روز دوم در کنار ارائه مقالات نشست‌های علمی برگزار خواهد شد و بعد از ظهر پنج شنبه مراسم اختتامیه در حرم امام حسین برگزار خواهد شد. او در پایان یاد آور شد: سهم مشارکت علمی دانشگاه کمی بیشتر است اما مجموعا این همایش با مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه کربلا و ستاد اربعیت و عتبه حسینی این همایش برگزار می‌شود.


نظر شما :