تحلیل و بررسی اقتصاد سیاسی قزاقستان در دانشکده مدیریت بیمه اکو

۲۹ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۴۳۹ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۱۹۴۷
کلاس درس اقتصاد سیاسی کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز در موسسه آموزش عالی بیمه اکو با مشارکت دبیر سابق سیاسی سفارت ایران در قزاقستان برگزار شد.
تحلیل و بررسی اقتصاد سیاسی قزاقستان در دانشکده مدیریت بیمه اکو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، واحد درسی اقتصاد سیاسی کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز که در گروه آموزشی مطالعات آسیای میانه و قفقاز موسسه آموزش عالی بیمه اکو تدریس می‌شود به بررسی اقتصاد سیاسی در هر یک از کشورهای این حوزه جغرافیایی می‌پردازد. 

برنامه این واحد درسی در جلسه 23 مهرماه به بررسی اقتصاد سیاسی قزاقستان اختصاص داشت که به منظور مطالعه موردی این جمهوری و بهره‌مندی از نظرات کارشناسی با تدریس دکتر تیشه‌یار عضو هیات علمی دانشکده مدیریت بیمه اکو و آقای کرابی پژوهشگر تحولات منطقه آسیای مرکزی و قفقاز و دبیر سابق سیاسی سفارت ایران در قزاقستان برگزار شد.

موضوعات مختلفی در این جلسه مورد بحث قرار گرفت. جمعیت، تاریخ سیاسی، ساختار قدرت، اصول حاکم بر سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد قزاقستان و تلاش‌های این کشور برای ساخت دنیایی عاری از سلاح هسته‌ای ، میزبانی نشست‌های برنامه‌ی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و 5+1 ، تلاش در برگزاری نشست‌های صلح سوریه ، مهمترین روند‌های داخلی و اصلاحات اقتصادی و همچنین سطح و میزان روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کشور قزاقستان از عمده مباحثی بود که مورد بررسی واقع شد. 

نماینده وزارت امور خارجه در پایان این جلسه پاسخگوی سوالات دانشجویان در مورد اقتصاد و سیاست قزاقستان بود.


نظر شما :