نشست وزیر دادگستری با رئیس و اعضای هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی

۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۴۲۱ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۹۲۴
نشست مشترک وزیر دادگستری با رئیس، مسئولان و اعضای هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی 25 مهرماه جاری در محل سالن نشست دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.
نشست وزیر دادگستری با رئیس و اعضای هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست که به منظور تبادل نظر و همفکری در خصوص ایجاد ارتباط میان دستگاه های اجرایی و دانشگاه برپا شده بود، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در سخنانی با اشاره به ضرورت ارتباط با دانشگاه برای حل مسائل دستگاه های اجرایی عنوان کرد: افتخار بزرگی است که در خدمت شما استادان بزگوار هستم. با توجه به سابقه کاری در دستگاه قضایی و مسئولیت‌های اجرایی با گذشت زمان، نیاز به تعمیق روابط با دانشگاه را بیشتر می دانم. وی افزود: تاثیر ارتباط مجموعه سیستم اجرایی و استادان حقوق را با تمام وجود احساس کردم و این باور روز به روز بیشتر می‌شود.

امیدوارم بتوانیم این رابطه را مستحکم‌تر کنیم که یقینا خیرگسترده‌ای برای کشور دارد. 

وزیر دادگستری با بیان این نکته که احساس می شود بین استادان، وکلا، دانشکده‌های حقوق و دستگاه قضایی در بعضی موارد سو تفاهم‌هایی وجود دارد، اظهار داشت: گاهی اوقات ذهنیت‌هایی که داریم به خاطر ضعف یا عدم ارتباط است. او تصریح کرد: عدم ارتباط درست، منجر به برداشت‌های متقابلی شده است که منطبق با واقعیت نیست و با کمترین ارتباط می‌تواند تصویر واقع‌تری را نشان دهد. از زمانی که در دستگاه قضایی بودم تقریبا همان میزان که با قضات مانوس بودم با وکلا هم ارتباط داشتم. این دوری، عدم ارتباط و ناامید بودن مشکلات را حل نمی‌کند. سید علیرضا آوایی تاکید کرد: معتقدم می‌توانیم با افزایش اعتماد متقابل بین دستگاه قضا و دانشگاه از ظرفیت دانشگاه علامه طباطبائی و به خصوص دانشکده‌ حقوق و علوم سیاسی برای مجموعه دستگاه‌های قضایی استفاده نماییم. او تصریح کرد: اگر در این راستا حرکت کنیم می توانیم یک جهشی را به وجود آوریم.

وزیر دادگستری با اشاره به این نکته که کسانی که دارای مناسب مختلف هستند بیش از بقیه نیاز به تذکر دارند، بیان داشت: ما بیش از دیگران نیاز به تذکر، نصیحت و دستگیری داریم.  او گفت: به نظرم این کار شما دانشگاهیان است. اگر احساس کردید بنده مسئولیت درباره ارتباط قوا دارم و می‌توانم مطلبی را منتقل کنم، بیان کنید. نیت شما مشخص است. یک استاد حقوق به جز عدالت و احقاق حق هدف دیگری را دنبال نمی کند. سید علیرضا آوایی تصریح کرد: این تذکرات از سوی شما باعث می‌شود تا ظرفیت‌هایمان را بالا ببریم و به نقدپذیری عادت کنیم. ممکن است زمانی که درگیر مسائل اجرایی هستیم برخی چیزها را نبینیم و شما به عنوان متخصصان حوزه های مختلف بهتر می‌توانید مشکلات و مسائل را یافته و راهکارهای اجرایی برای حل آن ارائه نمایید.

در ابتدای این نشست دکتر محمدرضا ویژه معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه و عضو گروه آموزشی حقوق در سخنانی عنوان کرد: آقای آوایی را جزو خانواده دانشگاه علامه طباطببائی و این دانشکده می‌دانیم و خوشحالیم که ایشان امروز در جمع ما حضور دارند. امیدوارم بتوانیم از نظراتشان استفاده کنیم و زمینه مناسبی برای ارتباط نزدیک میان دانشکده حقوق و علوم سیاسی و وزارت دادگستری فراهم گردد. او افزود: در دانشکده حقوق و علوم سیاسی ذخایر علمی بسیار گرانبها و استادان برجسته‌ای وجود دارد. معتقدم می‌توانیم به عنوان بازویی در کنار وزارت دادگستری و دستگاه قضا حضور داشته‌باشیم و گره از مشکلات بگشائیم.

در بخش دیگر این نشست دکتر میرسعیدی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی در سخنانی گفت: با توجه به شناختی که اکثر همکاران از جناب آوایی دارند این مساله دور از دسترس نیست که وزارت دادگستری به عنوان رابط بین سه قوه باشد. امیدوارم دانشگاه علامه طباطبائی و استادان و حقوقدانان آن که مورد الطاف آقای آوایی قرار گرفتند به عنوان رکن چهارم این مقوله قرار بگیرند. او با اشاره به زمینه های همکاری با قوه قضاییه افزود: این دانشکده ارتباط خوبی با پژوهشکده قوه قضائیه دارد و آثار آن هم مشهود است. امیدوارم افق جدیدی در توسعه این ارتباطات در وزارت دادگستری ایجاد شود.

دکتر میرسعیدی تصریح کرد: جناب آوایی دریافتند که برپایی یک قوه موثر منوط به همکاری مستمر با دانشگاه است. همکاران این دانشکده تجربه‌های علمی و اجرایی بالایی دارند. امیدوارم این دیدار طلیعه‌ای برای همکاری‌های بیشتر باشد. دکتر ضیائی بیگدلی استاد پیشکسوت دانشکده حقوق و علوم سیاسی از دیگر سخنرانان این نشست بود که در سخنانی عنوان کرد: برپایی این نشست در این روز با بیستمین سالگرد تاسیس دانشکده حقوق مقارن شده است که این را باید به فال نیک گرفت. او با بیان حمایت جامعه دانشگاهیان از وزارت جناب آقای آوایی بیان داشت: برای اولین بار بود که حمایت تقریبا گسترده‌ای از سوی استادان حقوق، وکلا و حقوقدانان از وزارت ایشان صورت گرفت.

دکتر ضیائی بیگدلی با اشاره به برنامه محور بودن وزیر دادگستری تصریح کرد: نکته بسیار جالب این است که وقتی آقای آوایی برنامه خود را به رئیس جمهور و مجلس ارائه دادند، بخشی با عنوان استفاده از حقوقدانان، استادان و تاکید بر همکاری با دانشگاه‌ها مشاهده می‌شود. با توجه به خصوصیاتی که در آقای آوایی وجود دارد اطمینان دارم به برنامه‌هایی که مجلس دادند‌، پایبند می‌باشند. استاد دانشگاه علامه طباطبائی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از حضور ایشان در جمع استادان این دانشکده تشکر می‌کنم. به هر حال ایشان برای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی جایگاه ویژه قائل شدند.


نظر شما :