برنامه‌های مشترک دانشگاه‌ علامه طباطبائی و دانشگاه‌های اسپانیا در مرحله اجرایی قرار گرفت

۲۴ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۳۹۶ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۶۰۱۰
بر اساس تفاهم نامه همکاری منعقد شده قبلی، برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه‌های آتونوما و نبریخا از کشور اسپانیا در مرحله اجرائی‌سازی قرار گرفت.
برنامه‌های مشترک دانشگاه‌ علامه طباطبائی و دانشگاه‌های اسپانیا در مرحله اجرایی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، در پی پذیرش پروژه مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه آتونوما تحت عنوان " 400 سال روابط ایران و اسپانیا" توسط بانک سانتاندر که مهمترین حامی پروژه‌های علمی در کشور اسپانیا است، دکتر فرناندو کاماچو از دانشگاه آتونوما به عنوان مدیر پروژه و دکتر نجمه شبیری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان هماهنگ کننده پروژه در ایران معرفی شدند. 

با تصمیم اعضای این پروژه برنامه برگزاری دو سمینار دو روزه در مادرید و تهران معین شد تا دانشگاه علامه طباطبائی طی روزهای 18 و 19 آذرماه میزبان دور اول سمینار با حضور استادانی از اسپانیا و ایران باشد. دور دوم این سمینار نیز 28 و 29 آذرماه سال جاری در مادرید برگزار خواهد شد. همچنین روز 20 آذرماه سال جاری نیز دکتر فرشاد زاهدی متخصص سینما از دانشگاه کارلوس سوم اسپانیا در سفر به ایران کارگاهی در رابطه با سینمای اسپانیا برگزار خواهد نمود.

دکتر کارملا کالس بوردت،معاون محترم دانشگاه آتونومای مادرید در دیدار با دکتر نجمه شبیری و دکتر رافائل مائوریللو از اعضای گروه زبان اسپانیائی دانشگاه علامه طباطبائی از روند رو به رشد همکاری‌های میان دو دانشگاه ابراز خرسندی کرده و نسبت به انجام اقدامات پیشرو در آینده ابراز امیدواری نمود. با توجه به اشتغال به تحصیل 4 فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبائی در مقطع دکتری دانشگاه آتونوما، دکتر فرناندو کاماچو استاد تاریخ این دانشگاه و رابط برقراری تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین پیشنهاد افزایش تعداد بورس های اعطایی میان دو دانشگاه را مطرح ساخت. 

لازم به ذکر است دانشگاه نبریخا یکی دیگر از دانشگاه‌های کشور اسپانیا است که در پی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه طباطبائی پروژه‌های مشترک میان این دو مرکز پیش‌بینی شده است. در نشستی که میان مدیرگروه زبان اسپانیائی دانشگاه ایرانی با رئیس، معاون بین‌الملل و استادان آموزش زبان دانشگاه نبریخا در تاریخ 23 شهریورماه برگزار شد، طرح راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی و ایران شناسی به نام خیام در دانشگاه اسپانیائی و نیز مرکز آموزش زبان اسپانیائی نبریخا در دانشگاه ایرانی مورد بررسی قرارگرفت. در این راستا دانشگاه نبریخا محلی را به این منظور اختصاص داده است.

 


نظر شما :