ارائه الگوی ذهنی و انگاره‌های عملی برای دانشجویان در جشنواره فیلم مستند دنبال شد

۲۲ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۳۶۸ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۴۸۱۸
جشنواره «فیلم مستند» با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و بنیاد کارآفرینی زنان و جوانان 15 لغایت 20 مهرماه در محل دانشکده اقتصاد برگزار شد.
ارائه الگوی ذهنی و انگاره‌های عملی برای دانشجویان در جشنواره فیلم مستند دنبال شد

دکتر حسن طائی رئیس دانشکده اقتصاد در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه در این‌باره عنوان کرد: اکثر فیلم‌های مستندی که در جشنواره اکران شد، مربوط به کارآفرینان ملی و برجسته در سطح بین‌المللی بود. ‌هدفی که بیش از هر چیز در برگزاری این جشنواره در جستجوی آن بوده‌ایم، ارائه الگوهای ذهنی و انگاره‌های عملی برای دانشجویان است. او افزود: دانشجویان باید بدانند از همین دانشگاه‌ها کار آفرینانی در سطح ملی و بین‌المللی برخواسته‌اند و درحال ارزش آفرینی‌های بسیار زیادی در جامعه بشری هستند. رئیس دانشکده اقتصاد درباره نقد فیلم‌های این جشنواره اظهار داشت: برای بررسی فیلم‌ها یک عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و یک اندیشمند در حوزه علوم اجتماعی حضور داشتند. در بخش دیگر افرادی که فیلم درباره آن‌ها ساخته شده بود حضور داشتند. وی افزود: تلاشمان این بود از همه دانشکده‌ها استادانی را دعوت نمائیم. 

دکتر طائی با اشاره به اهداف این جشنواره بیان داشت: هدف عمده  از اجرای این برنامه ارائه الگو به دانشجویان بود. تلاش شد تا با ارائه نمونه‌های عملی دانشجویان در قالب فیلم راه های  طی شده را ببینند و کسب تجربه نمایند. او افزود: تلفیق هنر و فعالیت.های اقتصادی در این فیلم‌ها و به تصویر کشیدن این فعالیت، اثرگذاری بیشتری داشت. او با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی در ادامه اکران فیلم ها اضافه کرد: در این نشست ها نیز معرفی تلاش فیلم سازان کشور در راستای صنعت فیلم سازی و سخت کوشی کارآفرینان نوپا در مناطق کمتر توسعه یافته و در ۵ حوزه مورد نظر فیلم ها در صنعت، آتی تی – استارت آپ، کشاورزی، محیط زیست و سلامت دنبال شد.

رئیس دانشکده اقتصاد در توضیح جزئیات این برنامه عنوان کرد: مشاور هنری این مجموعه فیلم‌ها، خانم رخشان بنی اعتماد است و همه عوامل در اوج شایستگی هنری قرار داشتند تا این فیلم‌ها ارائه شود. این مجموعه فیلم که تحت عنوان «کارستان» پخش می‌شود، بیست‌و شش زندگی کارآفرینی را به تصویر می‌کشد که هر کدام در جای خود اهمیت دارد. دکتر طائی در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری برای پخش این فیلم ها در سطح دیگر دانشکده های دانشگاه خاطرنشان کرد: درست است وقتی عنوان کارآفرین مطرح می‌شود چهره‌های برجسته مانند استیو جابز و بیل‌گیتس به چشم می‌آید اما دانشجویان باید بدانند نمونه‌های داخلی هم وجود دارند که قابل توجه و تامل هستند.

لازم به ذکر است در هفته‌ای که گذشت جشنواره «فیلم مستند» با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و بنیاد کارآفرینی زنان و جوانان در محل دانشکده اقتصاد برگزار شد. در این جشنواره فیلم‌های طبرستانی‌ها، پازلی‌ها، پنبه تا آتش، شاعران زندگی، مادر زمین و بنیانگذار محک اکران شد و در ادامه این فیلم ها با حضور استادان برجسته دانشگاه و اندیشمندان حوزه مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


نظر شما :