دکتر حسین سلیمی: فرزندان پُرشور، پاک و مستعد به دانشگاه ما وارد شده اند

۲۰ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۳۵۴ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۸۱۸۰
آیین استقبال از دانشجویان نو ورودی با حضور مسئولان دانشگاه و دانشجویان نو ورود در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.
دکتر حسین سلیمی: فرزندان پُرشور، پاک و مستعد به دانشگاه ما وارد شده اند

به گزارش روابط عمومی، در این مراسم که روز پنج شنبه 20مهرماه با استقبال دانشجویان نو ورودی برگزار شد، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه، معاونان، مدیران و روسای دانشکده‌ها حضور داشتند. در این مراسم دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه ضمن خوش آمدگویی به بیش از 4هزار دانشجوی نو ورود در سخنانی عنوان کرد: در ایام ماه محرم حسینی یاد، اندیشه، ارزش‌ها و درس‌های امام‌حسین(ع) و یارانش را گرامی می‌داریم و امیدوارم که ورود شما به دانشگاه علامه طباطبائی از این ارزش‌های بزرگ و‌ مقدس الهام بگیرد و راه جدیدی در دانشگاه و ‌جامعه باز شود. شما وارد دانشگاهی شده اید که برترین دانشگاه کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

به دنبال تربیت دانشجویانی هستیم که شور و شوق اندیشیدن دارند

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به این که شما دانشجویان نو ورود وارد دانشگاهی شده اید که در حوزه‌های مختلف استادان یگانه‌ای دارد، افزود: ما برای یافتن و استفاد از تجربیات این استادان بزرگ با حداقل امکاناتی که داریم تلاش های بسیاری کرده ایم‌، چرا که این بزرگان چهره‌های یگانه‌ و درخشانی در صحنه های علوم مختلف هستند که نمونه های آن‌ها در جهان امروز، کمتر دیده می شود.

دکتر سلیمی با بیان این نکته که دانشگاه علامه طباطبائی یکی از 10 دانشگاه برتر کشور است، تصریح کرد: چشم‌های زیادی به دانشگاه علامه طباطبائی دوخته شده است و منتظر کارهای بزرگی هستند که در دانشگاه ما انجام شود. دانشجویان عزیز کشور ما در شرایط خطیری قرار دارد. بسیاری از مسئولان، مردمان و فعالان بخش‌های خصوصی با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند که چشم امیدشان به دانشگاه ما است تا برای مشکلاتشان راه حلی پیدا کنیم.

وی با اشاره به جایگاه رفیع «علامه طباطبائی» در فلسفه و علم و تاکید بر الگو قرار دادن این شخصیت، بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاهی نیست که برای فرا گرفتن و حفظ کردن چند جزوه و تکرار طوطی‌وار چند تئوری تشکیل شده باشد. دانشگاه شما تفاوت بنیادین با سایر دانشگاه‌های کشور دارد. حفظ و تعالی این تفاوت بر عهده شما است. ما در پی دادن مدرک بی‌محتوا نیستیم. ما دنبال این هستیم که انسان‌های خلّاق، انسان‌هایی که عقلانیتشان بارور شده و انسان‌هایی که شور و شوق اندیشیدن دارند و دغدغه حل مسائل اجتماعیشان را دارند، تربیت کنیم‌. رئیس دانشگاه تاکید کرد: اگر معدود استادان ما به دنبال این مسئله نروند، شما هستید که باید آن‌ها را به این راه بکشانید. ما به دنبال این هستیم که انسان‌هایی از دانشگاه خارج شوند تا مسائل خطیر جامعه را حل کنند و در عرصه‌های جهانی دانش بدرخشند.

عقلانیت ایرانی و اندیشۀ اسلامی دست کمی از تئوری‌های دیگر بزرگان ندارد

دکتر سلیمی در ادامه با بیان این نکته که ما امروزه با زنجیرۀ جهانی دانش مواجه هستیم و هیچ کس در اتاقِ دربستۀ خود، دانشی را نخواهد یافت و دانش کارآمد برای او حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: این شماها هستید که باید وارد «زنجیرۀ دانش» شوید. در حوزۀ علوم انسانی باید نشان دهیم که عقلانیت ایرانی و اندیشه اسلامی دست کمی از تئوری‌های دیگر بزرگان ندارد که راه حل مسائل امروز جهان در گرو آن است. در ادامه رئیس دانشگاه با اشاره به محدود بودن امکانات و ‌وجود برخی از کاستی‌ها، بیان کرد: با وجود محدودیت امکانات، ستارگان ما درخشیدند و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این دانشگاه، امروز وزیر، معاون وزیر، نمایندۀ مجلس، کارآفرین خلاق، مدیرعامل بانک و دانشمندان برجسته ای هستند. بسیاری از استادان امروز دانشگاه ما، در سال های گذشته از «ستارگان ورودی» ما بودند.

بسیار به شما امید بسته ایم

دکتر سلیمی با اشاره به این که مجموعۀ دانشگاه، بسیار به شما دانشجویان نو ورودی امید بسته‌ است، گفت: تلاش ما همواره بر این بوده است که تسهیلات مورد نیاز شما دانشجویان عزیز را فراهم کنیم. همکاران من در چهار سال گذشته در «یک جهش ناگهانی» دانشگاه علامه طباطبائی را به جایگاه 10 دانشگاه برتر کشور رسانده اند. در طول چهار سال، حدود 50‌هزار مترمربع فضای آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی برای شما ساخته شده‌است. رئیس دانشگاه تصریح کرد: همچنین در طول چهار سال اخیر، نسبت دانشجو از یک به چهل به یک به بیست و هفت رسیده است و پروژه‌های تحقیقاتی ما با دستگاه‌های خارج از دانشگاه از 300 میلیون تومان به 10 میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده‌است که در بسیاری موارد با مشارکت شما دانشجویان این اتفاق رخ داده‌است.

وی  با بیان این نکته که اگر خلاقیت پژوهشی داشته‌ باشید، حین تحصیل مشغول به کار خواهید شد، اظهار کرد: از همکارانم درخواست کرده ام در عمدۀ فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و کتابخانه‌ای دانشجویان را دخیل کنند تا در حین تحصیل استعدادهایشان شکوفا شود. همکاران من در مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی و معاونت آموزشی شرایطی را فراهم کرده اند تا از هم اکنون بتوانید به فکر شغل آینده خود باشید. وی اضافه کرد: در  هفته های آینده نیز همکارانم در دانشگاه، علایق شغلی شما را می‌پرسند و مهارت‌هایی که برای بازار کار لازم است به صورت دوره‌های مهارتی فوق‌العاده به شما ارائه خواهد شد. هزینۀ یک دورۀ آن بر عهده دانشگاه است که علاوه بر مدرک دانشگاهی یک مدرک مهارتی نیز اخذ کرده‌ باشید. دکتر سلیمی با اشاره به این‌که دانشگاه علامه طباطبائی اولین دانشگاهی است که چنین طرحی را در کشور اجرا می‌کند، عنوان کرد: اگر شما دانشجویان عزیز در این امر همکاری کنید، «مدل جدیدی برای آموزش عالی» کشور خلق خواهد شد. ما امیدواریم با اشتیاق شما برای مهارت آموزی و حضورتان در برنامه‌های پژوهشی و خلاقیت در خلق اندیشه تحقیقات جدید، جهشی در دانشگاه علامه طباطبائی داشته ‌باشیم.

ما و شما باید به الگوی رفتار و اخلاق اجتماعی بدل شویم

رئیس دانشگاه در ادامه تاکید کرد: ما امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که با مشکلات فراوانی مواجه هستیم. افتخارات زیادی به دست آورده‌ایم اما این‌ها نباید مانع این شود که مشکلات را نبینیم. طبیعتاً دانشگاه در راس حل مشکلات و معضلات جامعه است. ارگان ها و نهادهای مختلفی از ما خواسته‌اند تا مشکلات را بشناسیم و برای حل آن ها کمک کنیم. قبل از حل مشکل باید این مشکلات را در درون خودمان جستجو کنیم. ما و شما باید به الگوی رفتار و اخلاق اجتماعی بدل شویم. وی با بیان این نکته که رفتار پرخاشگرانه نماد خشونت در جامعه است و ما باید از آن دوری کنیم، عنوان کرد: امام حسین(ع) در ظهر عاشورا در شرایطی که در معرض خشن‌ترین رفتارها قرار گرفتند، «نمادهایی» خلق کردند تا نشان دهند که رفتار اهل‌بیت، خشونت آمیز نیست. انتظار ما این است اگر به حوزۀ سیاست می‌نگرید، نگرش شما با حوزۀ عوام متفاوت باشد. دانشگاه نمی‌تواند سیاسی نباشد.

همین که دانشجو هستید، وارد حوزۀ سیاست‌ورزی به معنای عقلایی شده اید

در ادامه رئیس دانشگاه تصریح کرد: همین که دانشجو هستید، وارد حوزۀ سیاست‌ورزی به معنای عقلایی شده اید. گاهی احساسات پاک شما می‌خواهد به رفتارهای ناهنجار در حوزه‌های مختلف بدل شود تا شما را از کار اصلیتان که دانش‌ورزی، اندیشه‌ورزی، خلاقیت و حل مشکلات جامعه با ‌کمک دانش است دور کند. شما باید سیاسی باشید و‌حضور فعال داشته باشید. ورود شما دانشجویان به دانشگاه علامه طباطبائی مانند «پاشیدن بارقه و ‌نور امید» به دل همه است. وی افزود: احساس می‌کنیم‌ که فرزندان پرشور، پاک و مستعد برای دانشمند شدن و الگوی اخلاقی بودن در جامعه به دانشگاه ما وارد شده اند. بسیار خوشحالم که در حضور شما هستم. پیشاپیش از برخی کاستی‌هایی که ممکن است به دلیل محدودیت در امکانات وجود دارد، عذرخواهی می‌کنم. رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دست یاری به سوی شما دراز می‌کنم و برای حل مشکلات دانشگاه و ‌جامعه از شما کمک می‌خواهم. از امروز همه عضو یک خانوادۀ رو به پیشرفت و تعالی با آرزوهای بزرگ برای کشورمان ایران اسلامی هستیم.

دکتر سلیمی بجستانی: به دانشگاه علامه طباطبائی خوش آمدید

در ابتدای این مراسم دکتر حسین سلیمی بجستانی، معاون دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه نیز ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان ورودی جدید، در سخنانی عنوان کرد: هرساله چندین مراسم مهم در دانشگاه برگزار می‌شود که ما به آن عنوان «مناسک» را داده‌ایم، یکی از ماندگارترین آنها، مراسم ورودی‌های جدید است. در سال‌های گذشته این برنامه در سالن ورزشی دانشگاه برگزار می‌شد که تجهیز کردن سولۀ ورزشی دانشگاه زمان‌بر بود و طبیعتاً کیفیت مراسم پایین می‌آمد چرا که فضای آن‌جا برای چنین مراسمی طراحی نشده است. مسئولان محترم سالن همایش‌های برج میلاد به ما لطف کردند و با «همان میزان هزینه» ما این مراسم را در این فضا برگزار کردیم. دکتر سلیمی بجستانی در ادامه ضمن تقدیر از رئیس دانشگاه، تصریح کرد: به دانشگاه علامه طباطبائی با 10 دانشکده و بیش از 16‌هزار دانشجو،  45رشته در کارشناسی، 100رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 50 رشته در مقطع دکتری خوش آمدید. معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اظهار کرد: بخش‌هایی در زندگی ما ماندگارتر هستند که با مرور خاطرات از آن یاد می‌کنیم. در آینده زندگی، خاطرات زندگی تحصیلی خود را به‌صورت متفاوت، متنوع و ماندگار تعریف خواهید کرد. این خاطرات ابعاد مختلف زندگی دانشجویی شما را به یاد می‌آورد.

بخشی از ماموریت دانشگاه آموزش، پژوهش و بخش دیگر «تربیت» است

وی افزود: بخشی از ماموریت دانشگاه آموزش، پژوهش و بخش دیگر «تربیت» است. بعد از دوره تحصیل ما انسان های متفاوتی نسبت به قبل هستیم. معاونت فرهنگی اجتماعی که فعلاً بنده سرپرست آن هستم مسئولیت بخش فعالیت‌های غیررسمی که در تربیت نقش دارد را برعهده دارد. حدود 65 انجمن علمی دانشجویی در رشته‌های مختلف فعال هستند.

دکتر سلیمی بجستانی با اشاره به فعالیت 19 کانون فرهنگی و اجتماعی، عنوان کرد: این کانون‌ها بخش عمده‌ای از فعالیت‌های دانشجویی را پوشش می‌دهند. بیش از 85 نشریه فعال دانشجویی داریم. کرسی‌های آزاد اندیشی، فعالیت‌های فرهنگی خوابگاه‌ها و حوزه‌های مختلف فعال دیگر که در معاونت فرهنگی برنامه‌ریزی می‌شود، به همت شما دانشجویان شکل می‌گیرد. بیش از 180نفر دانشجو در اجرای همین مراسم به ما کمک کرده اند.

بدون اغراق، امروز یکی از بهترین روزهای دانشگاه است

وی ضمن بیان افتخارات دانشجویان در مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، تاکید کرد: این افتخارات نشان می‌دهد اگر بستر برای فعالیت دانشجویان فراهم باشد می‌توانند در کنار تحصیل به فعالیت‌های فرهنگی هم بپردازند. علاوه بر این، تشکل‌های سیاسی و مذهبی هم در دانشگاه فعال هستند که متناسب با علایق خود می‌توانید در آن عضو شوید. معاونت دانشجویی نیز وظیفۀ سلامت جسم و روان، رفاه، تربیت‌بدنی و سایر ابعاد رفاهی دانشگاه را بر عهده دارد و تا حدود 10روز آینده یک درمانگاه خوب و مناسب در دانشگاه افتتاح خواهد شد. دکتر سلیمی بجستانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بدون اغراق، امروز یکی از بهترین روزهای دانشگاه و از ماندگارترین خاطرات ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام اکبری اقدم: با رفتارمان، برخوردمان و مجاهدتمان در راه علم می‌توانیم نقش آفرین باشیم

در بخش دیگر مراسم، حجت‌الاسلام اکبری اقدم، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی عنوان کرد: از مجموعۀ دست‌اندر کار این مراسم که نشان می‌دهد توجه ویژه‌ای به شما دانشجویان عزیز دارند، تشکر می‌کنم. مراسم‌های زیادی در دانشگاه برگزار می‌شود که از این به بعد شاهد و ناظر آن خواهید بود. اما این‌که دانشگاه یکی از برنامه‌های فاخر خود را به اجرا می‌گذارد یعنی اهتمام ویژه‌ای به شما دانشجویان عزیز وجود دارد. وی افزود: نام دانشگاه، مباحثی که در آن مطرح می‌شود، «دانشگاه برتر حوزۀ علوم انسانی» و همۀ این موارد می‌تواند در آیندۀ خودتان نقش آفرین باشد.

«تعلیم» فراتر از تدریس است

حجت‌الاسلام اکبری اقدم در ادامه با اشاره به سخنی از آیت‌الله جوادی آملی، تصریح کرد: تدریس چیزی است که در کلاس درس می‌نشینیم و مباحث علمی مطرح می‌شود اما «تعلیم» فراتر از آن است. هر کدام از ما با رفتارمان، برخوردمان، جدی بودنمان و مجاهدتمان در راه علم می‌توانیم در این زمینه نقش آفرین باشیم. مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: رشته‌های علوم انسانی به حدی تاثیرگذار است که در مدیریت سایر علوم و ساحت زندگی بشر نقش دارند. تحول و ارتقا این علوم، تقویت، شکوفایی و بومی‌سازی این علوم می‌تواند در آیندۀ خود و خانواده و حفظ فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی کمک کند.

وی در ادامه افزود: ارزش دارد برای ارتقا و تقویت این فرهنگ که یک پای آن حضرت ابی‌عبدالله(ع) و همۀ اسلام و یک پای دیگر آن ملیت و ایرانی بودن است تلاش کرد. حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که هر کس در راه کسب علم حرکتی کند خداوند او را در راه رسیدن به بهشت قرار خواهد داد، بیان کرد: چه ارزشی بالاتر از این مسئله وجود دارد. یکی از استادان می‌گفت که من ادیان و مذاهب مختلف را بررسی کرده ام، چنان توجهی که به علم و اندیشیدن پژوهشگر و شکافتن درهای علم در اسلام و ایران شده ‌است، جای دیگری ندیده‌ام. این شکوفایی با حضور شما عزیزان به ثمر می‌نشیند.

فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و‌ مذهبی خوبی در دانشگاه به اجرا در می‌آید

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: علم و عالمی و حرکت به سمت علم آفت‌هایی دارد. اگر با اخلاق همراه نباشد، دچار آسیب می‌شود. دانشجوی دانشگاه علامه شدن باید در رفتار، تفکر و پختگی عملکرد شما، خود را نشان دهد. مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد:  فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و‌مذهبی خوبی در دانشگاه به اجرا در می‌آید. نقش‌آفرینی خودتان در خوابگاه‌ها و دانشگاه می‌تواند در بهبود همه فعالیت‌ها اثرگذار باشد. انشاالله «حسینی» زندگی کنیم و شخصیت علامه طباطبائی را نیز به خوبی بشناسیم. علامه طباطبائی نیز در مسیری گام نهاد که ائمه اطهار گام نهادند.

دکتر هنری: ارتقا جایگاه دانشگاه منوط به تلاش ها و ورود شما به عرصۀ پژوهشی است

دکتر حبیب هنری معاون پژوهشی دانشگاه از دیگر سخنرانان مراسم نو ورودی‌ها بود، که در سخنانی عنوان کرد: پیوستن شما دانشجویان عزیز را به خانوادۀ دانشگاه علامه طباطبائی تبریک می‌گویم. با اطلاعاتی که شما در حوزه پژوهش جذب می‌کنید امیدوارم ما را همراهی کنید تا هم جایگاه دانشگاه علامه را حفظ  و به ارتقای آن کمک کنیم. وی افزود: حوزۀ پژوهشی دانشگاه ۹ مرکز پژوهشی و چهار مدیریت دارد. طرح‌های پژوهشی داخل و خارج دانشگاه مربوط به حوزۀ مدیریت امور پژوهشی است. بخشی در حوزۀ فعالیت پژوهشی دانشجویان در حال راه‌اندازی است که بیشتر مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. وی با اشاره به اینکه «هسته‌های پژوهشی» از ابتکارات دانشگاه علامه است، اظهار کرد: بیش از 40هستۀ پژوهشی در حوزه‌های تخصصی فعال هستند که مدیریت آن بر عهدۀ استادان دانشگاه است و هر یک ماموریتی در حوزه‌های تخصصی خود را دنبال می‌کنند. شما دانشجویان هم می‌توانید عضو این هسته‌ها شوید.

معاون پژوهشی دانشگاه درباره کرسی‌های نظریه‌پردازی اظهار گفت: واحدی به عنوان نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در حال راه‌اندازی است که دانشگاه ما به عنوان سیاست‌گذار و برنامه‌ریز آن انتخاب شده است. دانشجویان دوره دکتری و بعضاً کارشناسی ارشد می‌توانند به بخش‌هایی از این حوزه ورود پیدا کنند. دکتر حبیب هنری ضمن اشاره به نشست‌های تخصصی در دانشگاه، تصریح کرد: کارگاه‌های مختلفی در دانشگاه ارائه می‌شود که می‌توانید در این کارگاه ها شرکت کنید. دانشجویانی که در زمینه‌های خاصی توانمند هستند خود را معرفی کنند تا در صورت امکان از آن‌ها در تدریس استفاده کنیم. به جرئت می‌توانم بگویم یکی از دانشگاه‌هایی هستیم که تشویق آثار، مقالات و کتاب های دانشجویی را در دستور کار داریم.

وی افزود: در چند سال گذشته در بخش بین‌الملل ارتباط بی‌نظیری با دانشگاه‌های معتبر دنیا داریم. بیش از 60 تفاهم نامه داریم که بیش از 60درصد آن ها در زمینه مختلف به مرحله اجرا در آمده است. فرصتی که در حوزۀ بین‌الملل برای دانشجویان فراهم شده کمتر در دانشگاه‌های دیگر وجود دارد. معاون پژوهشی دانشگاه درباره مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه گفت: در طول سال بیش از 70 کتاب فاخر در زمینه‌های مختلف علمی در دانشگاه به چاپ می‌رسد. بیش از 40 نشریه علمی پژوهشی فعال هستند که این نشریات بر روی سامانۀ نشریات علمی وجود دارد. این‌ها بسترهایی هستند که می‌توانید به آن ورود کنید.

دارای بزرگترین کتابخانه دیجیتالی در کشور هستیم

وی ضمن معرفی کتابخانۀ مرکزی دانشگاه آن ‌را بسیار مناسب دانست و اظهار داشت: بزرگترین کتابخانۀ دیجیتال کشور را با بالغ بر 700هزار رکوردی که در این کتابخانه دیجیتالی وجود دارد دارا هستیم و به زودی کتابخانۀ مرکزی نیز راه‌اندازی خواهد شد.  معاون پژوهشی دانشگاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقای جایگاه دانشگاه منوط به تلاش و کمک شما و ورودتان به عرصۀ پژوهشی است و تمام شرایط  و بسترهای لازم به خوبی فراهم شده‌است.

دکتر نعمت الهی: جزو 13 دانشگاه برتر کشور هستیم

در بخش دیگر مراسم دکتر نادر نعمت‌الهی معاون آموزشی دانشگاه در سخنانی عنوان کرد: خدمت همه دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی به بزرگترین و تنها دانشگاه علوم انسانی کشور خوش آمد می‌گویم. دانشگاه‌های کشور را سطح بندی کرده‌اند و 13 دانشگاه به عنوان دانشگاه سطح یک معرفی شده که دانشگاه علامه طباطبائی نیز جزو آن 13 دانشگاه برتر است. این افتخار طی این 4 سال اخیر نصیب دانشگاه علامه شده است. وی افزود: دانشگاه تهران، شیراز، اصفهان، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، تبریز، تربیت مدرس، صنعتی شریف، امیر کبیر، علم و صنعت،  خواجه نصیر الدین طوسی، شهید بهشتی و دانشگاه علامه طباطبائی جزو این دانشگاه‌ها هستند. ما جزو این دانشگاه های تخصصی و سطح یک هستیم، یعنی در ردیف دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر قرار گرفته‌ایم. این افتخاریست برای دانشگاه ما و همچنین برای شما که وارد این دانشگاه شده‌اید. وی دربارۀ تعداد دانشجویان نو ورودی نیز گفت: امسال حدود 3989  نفر ورودی جدید در دانشگاه داشته ایم که از این تعداد حدود 1731 نفر در مقطع کارشناسی، 2021 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 237 نفر در مقطع دکتری هستند. درکل 14361 نفر دانشجو داریم که از این تعداد 7184 نفر کارشناسی 5039 نفر کارشناسی ارشد و حدود 2138 نفر در دورۀ دکتری مشغول به تحصیل هستند.

طرح مهارت افزایی را از امسال برای تمام دانشجویان ورودی جدید اجرا خواهیم کرد

معاون آموزشی دانشگاه در پایان یاد آور شد: قرار است طرح مهارت افزایی را از امسال برای تمام دانشجویان ورودی جدید داشته باشیم. یک دسته از این مهارت‌ها عمومی هستند که معاونت فرهنگی این کار را انجام می‌دهد و دستۀ دیگر تخصصی هستند که این مهارت‌ها بر عهده معاونت آموزشی قرار گرفته است.

  

  

  

  


نظر شما :