مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی موت کورت برگزار شد

۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۳۴۳ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۵۵۰
آیین معارفه و ‌آشنایی دانشجویان ورودی جدید رشته حقوق با فعالیت‌های موت آکادمی و ‌تقدیر از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی سال تحصیلی گذشته با حضور استادان و ‌دانشجویان 18مهرماه در محل سالن همایش دانشکده حقوق و‌علوم سیاسی برگزار شد.
مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی موت کورت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این مراسم دکتر بهزاد رضوی‌فر معاون پژوهشی دانشکده حقوق و‌علوم‌سیاسی ضمن معرفی فعالیت‌های موت آکادمی و تقدیر از تلاش های دانشجویان این آکادمی عنوان کرد: خوشحالم که موت آکادمی یا مرکز شبیه‌سازی دادرسی حقوق بین‌الملل در دانشکده حقوق و‌علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی به جایی رسیده‌است که مراسم معارفه برای دانشجویان جدید با این موت آکادمی برگزار می گردد. خوشبختانه بعد از یک دهه توقف و گمانه‌زنی امروز نسل جدید فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.

او افزود: حدود سه سال قبل که با سازماندهی این تشکیلات را آغاز کردیم، تصور نمی‌کردیم که این میزان علاقمندی در  استادان و دانشجویان وجود داشته باشد. خوشبختانه سیستم نرم‌افزاری دانشگاه موت آکادمی را به خوبی درک کرده و به این مساله اعتقاد دارد. معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی: موت‌آکادمی در دانشگاه یک هویت مستقل و تشکیلاتی به خود گرفته است دکتر رضوی‌فر با بیان این نکته که کم ‌و کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: مجموعا هزینه‌های مادی و‌معنوی زیادی صرف شده تا موت‌آکادمی در دانشگاه علامه طباطبائی یک هویت مستقل و تشکیلاتی به خود بگیرد. امیدوارم امسال به‌صورت رسمی جلسات شوراهای مختلف این نهاد که در آئین‌نامه و اساس‌نامه بیان شده‌است برگزار نماییم.

معاون پژوهشی دانشکده حقوق تصریح کرد: تصمیم بر این است که اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری را با حضور ریاست دانشگاه برگزار کنیم که امیدوارم با برگزاری این جلسات مشکلاتی که وجود دارد برطرف گردد. او تصریح کرد: موت آکادمی تشکیلاتی است که می‌تواند سمبل و نماد حضور بین‌المللی دانشگاه در عرصه مختلف علمی و پژوهشی باشد. او اضافه کرد: خوشبختانه تا به امروز اغلب دانشجویان فعال در موت آکادمی از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه هستند که امیدوارم این مساله به همین ترتیب ادامه پیدا کند.

دکتر رضوی‌فر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:حضور دانشجویان در مسابقات مختلف و در رقابت با دانشگاه‌های مطرح همچون آکسفورد چیزی جز حس غرور برایمان به همراه ندارد. به شما اطمینان می‌دهم که ریاست محترم دانشگاه، معاون اداری مالی و‌معاون پژوهشی با توان‌ توان از فعالیت‌ها حمایت خواهند کرد.

مدیر گروه آموزشی حقوق : شرکت در این مسابقات بیش از هرچیز نشانه همبستگی در سطح ملی و بین‌المللی است

در ادامه دکتر قاسم زمانی مدیرگروه حقوق عمومی در سخنانی عنوان کرد: قرار است جلسه‌ای در خصوص معماری ساختمان جدید دانشکده برگزار شود. امیدوارم در ساختمان جدید که به زودی ساخت آن آغاز می‌شود فضا و‌مکان مناسبی برای موت‌آکادمی ساخته‌شود. اگر این مرکز برای دانشگاه افتخارات زیادی را در چه سطح ملی و بین‌المللی به ارمغان آورده، باید برای آن هزینه شود. او افزود: فعالان این حوزه با کمبود فضا مواجه هستند. موت آکادمی دانشگاه علامه طباطبائی در سطح ملی پیشتاز شده‌است. پس باید جای مناسبی داشته‌باشد. دیدن شماری از چهره‌ها در این جلسه جای بسی خوشحالی دارد. فارغ‌التحصیلانی را می‌بینم که مدت‌ها قبل درسشان به اتمام رسیده اما همچنان با دانشگاه در ارتباط هستند.

مدیرگروه حقوق عمومی دانشکده حقوق با بیان این نکته که موت آکادمی حلقه وصلی میان نسل گذشته، حال و آینده است، گفت: باید این پیوند را به فال نیک گرفت. دوستانی که در این زمینه هستند از دانشجویان نخبه دانشگاه هستند. باید مراقب باشیم و کمکشان کنیم که همکاری با موت آکادمی و حضور در عرصه‌های بین‌المللی و‌ ملی به فرآیند تحصیل آن‌ها لطمه وارد نکند. دکتر زمانی در پایان سخنان خود یادآور شد: امیدوارم در آینده نیز بتوانیم با حمایت مادی و ‌معنوی از فعالان این حوزه گام‌های عملی و موثرتری برداریم. او تصریح کرد: شرکت در این مسابقات بیش از هرچیز نشانه همبستگی در سطح ملی و بین‌المللی است.

دکتر علومی یزدی: موت راه بین‌المللی شدن دانش حقوق است

در بخش دیگر مراسم دکتر علومی یزدی رئیس سابق دانشکده حقوق وعلوم سیاسی در سخنانی مطرح کرد: زمانی که آکادمی موت به درخواست شما دانشجویان و همراهی استادان شکل گرفت، برای توجیه دوستان که چرا باید دانشجویان را به این مسابقات بفرستیم این جمله را به کار بردم که موت راه بین‌المللی شدن دانش حقوق است. او افزود: نکاتی که دانشجویان در مسابقات موت تجربه می نمایند در هیچ جا نمی‌توانند کسب کنند. از طرفی جامعه بیرون دانشگاه نیز از دانشجویان بهره زیادی می‌گیرند. معتقدم حضور دانشجویان در این برنامه‌ها وسیله بسیار مناسبی برای تربیت حقوق‌دانان آینده است.

دکتر علومی یزدی تصریح کرد:‌ دفاتر حقوق بین المللی که در حال حاضر در تهران مشغول هستند، از توان علمی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی بهره می جویند. اگر نهادهای برنامه‌ریز کشور و‌ نهادهای حقوقی در این خصوص سرمایه‌گذاری وسیع‌تری را برای ترویج این فرهنگ انجام دهند، کار بیهوده‌ای صورت نگرفته‌است. رئیس سابق دانشکده حقوق خطاب به دانشجویان تیم موت کورت با بیان این نکته که از تنگناهایی که وجود دارد با خبر هست، اظهار داشت: در تقدیر و قدردانی از زحمات شما همین بس که علیرغم همه این موانع به جایگاهی رسیدید که باعث افتخار دانشگاه و کشور هستید.  در پایان این مراسم از اعضای تیم های موت دانشگاه که در سال گذشته موفق به کسب مقام در رقابت های بین المللی شدند تقریر به عمل آمد.


نظر شما :