مراسم یادبود مرحوم دکتر کوروش مهرتاش برگزار شد

۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۳۲۹ خبر روز
تعداد بازدید:۲۹۰۷
مراسم گرامیداشت دکتر کوروش مهرتاش عضو بازنشسته هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی با حضور استادان دانشکده، دانشجویان، خانواده آن مرحوم و مسئولان انجمن جمعیت‌شناسی 17 مهرماه در محل سالن همایش دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه برگزار شد.
مراسم یادبود مرحوم دکتر کوروش مهرتاش برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، دکتر تاج مزینانی رئیس دانشکده علوم اجتماعی در این مراسم در سخنانی عنوان کرد: از طرف خود و همکارانم در دانشکده علوم اجتماعی به خانواده محترم مرحوم دکتر مهرتاش تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم روحشان در آرامش باشد. او با اشاره به برپایی این مراسم افزود: این مراسم برای تجلیل از  بیش از سه دهه تلاش علمی این استاد بزرگوار در این دانشکده و به جامعه علمی کشور برپا شده است. رئیس دانشکده علوم اجتماعی با بیان این نکته که برگزاری این مراسم تجلیل از مقام و جایگاه علم و عالم است، تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است که خداوند دو‌گروه از بندگان خود را درجات برتری بخشیده‌است. گروهی که ایمان آوردند و گروهی که به آن‌ها علم عطا شده‌است. اگر گروهی باشند که این دو را باهم داشته باشند درجاتشان بسیار عالی و متعالی است.

دکتر تاج مزینانی اظهار داشت: جمعی که این‌جا حاضر هستند، مجموعه همکاران و شاگردان آن مرحوم شهادت می‌دهند که ایشان جمع این دو مهم را با‌هم دارا بودند. نمونه‌های بسیاری از محوری که عرض کردم در زندگی علمی و دانشگاهی ایشان که بیشتر با آن در ارتباط بودیم مشهود بود. او افزود: آن‌چیزی که برای خود من در سال‌های کوتاهی که تجربه همکاری با ایشان داشتم، مسلم است فضائل اخلاقی این استاد است. از روز اولی که به عنوان عضو هیئت علمی تازه وارد به این دانشکده به یاد داریم جز لبخند، تواضع و سخن خوش به یادگار نداریم. صحبتی که با بقیه استادان جوان‌تر که ایشان را درک کردند، جز خوبی به یادگار در ذهن ندارند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی با اشاره به وظیفه شناسی و ایفای نقش استادی و معلمی مرحوم دکر کوروش مهرتاش، گفت: به خاطر این مجموعه صفات واجب است که به نحو مناسبی از ایشان تجلیل کنیم. به همه حضار و ‌مخصوصا همسر ایشان تسلیت می‌گویم.  در بخش دیگر مراسم دکتر محمد حسین پناهی، دکتر حسین سرایی، دکتر محمد زاهدی اصل، دکتر غلامرضا لطیفی‌، دکتر اردشیر انتظاری و دکتر عزت الله سام آرام از استادان پیشکسوت دانشگاه به بیان خاطراتی از مرحوم کوروش مهرتاش پرداختند و دکتر تاجرزاده از استادان دانشگاه تهران و همسر این استاد فقیید نیز مطالبی را ارائه کردند. لازم به ذکر است دکتر کوروش مهرتاش، استاد با سابقه و به نام رشته جمعیت‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی و کشور که سابقه طولانی تدریس در این زمینه را داشتند تابستان امسال دار فانی را وداع گفت.


نظر شما :