نشست همایش بازیگران و همکاری‌های منطقه‌ای در خلیج فارس و غرب آسیا برگزار شد

۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۳۲۶ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۱۸۹
دومین جلسه پیش نشست همایش «بازیگران و همکاری‌های منطقه‌ای در خلیج فارس و غرب آسیا» با حضور استادان و صاحبنظران این حوزه 17 مهرماه جاری در محل سالن اجتماعات دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.
نشست همایش بازیگران و همکاری‌های منطقه‌ای در خلیج فارس و غرب آسیا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست که با حضور دکتر میر سعیدی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دکتر سید رسول موسوی مشاور وزیر امور خارجه و دبیر همایش بین المللی ایران و مناطق همسایه، استادان و دانشجویان همراه بود، دکتر میرسعیدی در سخنانی عنوان کرد: در دوره جدید، فعالیت‌های پژوهشی دانشکده در راستای همکاری  مشترک بین نهادهای داخلی از جمله وزارت‌خارجه و دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل دنبال می شود. امیدوارم با ظرفیت‌هایی موجود شاهد برگزاری همایش‌ها و‌نشست‌های غنی‌تر باشیم. او تصریح کرد: آمادگی کامل برای برگزاری این نشست‌ها برای ارائه راهکار حل مشکلات وجود دارد.

 دکتر میرسعیدی با بیان این نکته که برگزاری این نشست‌ها زمانی اثر دارد که نتایج آن مشکلات کشور را حل کند، تصریح کرد: تلاش بر این است تا با برگزاری این نشست ها که نتیجه تحقیقات و پژوهش های استادان، اندیشمندان و صاحب‌نظران است از مسائل و مشکلات کشور گره گشایی شود. او در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدوارم این نشست‌ها در آینده به طور گسترده‌تر و وسیع‌تری به اجرا در آید و با توسعه همکاری های دانشگاه و دستگاه های اجرایی شاهد دستاوردهایی در این خصوص باشیم. 

در بخش دیگر این نشست دکتر موسوی دبیر علمی این همایش ضمن تشکر از حاضران برای شرکت در نشست، اظهار داشت: دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل سه سمینار عمده را در برنامه خود قرار داده‌است. وی افزود: تا کنون 22 کنفرانس بین‌المللی درباره خلیج فارس، 18 سمینار آسیای مرکزی و 2 کنفرانس با موضوع افغانستان برگزار شده‌است. او اضافه کرد: مدتی به دلایل تکنیکی و تحولاتی که وجود داشت، این همایش‌ها با تاخیر برگزار شد. از سال گذشته تصمیم بر این شد برگزاری سمینارها از سر گرفته شود و بر این اساس در تاریخ یکم تا سوم آبان‌ماه این سه کنفرانس برگزار خواهند شد. 

وی افزود: قرار بر این شد تا دفتر مطالعات با همکاری دانشگاه علامه سه نشست هم‌اندیشی و  به عنوان پیش درآمد این سه همایش بین‌المللی را برگزار کند. این سومین پیش نشست است که دست‌آورد و‌نکات به دست آمده خدمتتان ارائه می‌شود. مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به تغییر نوع برگزاری همایش، تصریح کرد: شکل برگزاری همایش به این‌صورت است که به جای ارائه مقاله سوالاتی ارائه می‌شود و شرکت کنندگان به سوالات پاسخ می‌دهند و به نوعی از طوفان فکری استفاده شده است. او اضافه کرد: در برگزاری پیش همایش ها نیز به این شیوه عمل شده است.

دکتر موسوی عنوان کرد: سه سوال اصلی با محور بیان وضعیت موجود، عوامل موثر بر تحولات و نقش ایران در آن در پیش‌نشست‌ها مطرح شده‌است. او تصریح کرد: سخنران‌های مختلف بحث را آغاز و مدیر جلسه از طریق هم‌اندیشی مباحث را پیگیری خواهند کرد. مشاور وزیر امور خارجه در پایان سخنان خود یاد آور شد: را‌ه‌اندازی کار عقب‌افتاده مشکل تر از شروع کار جدید است. تصمیم گرفته‌ایم که این کار را دوباره آغاز و طبق برنامه در سال‌های آینده نیز برگزار نماییم.

لازم به ذکر است سه همایش بین‌المللی  با عنوان های «افغانستان سرزمینی برای همکاری‌های منطقه ای»، « بازیگران و همکاری‌های منطقه‌ای در خلیج فارس و غرب آسیا »، «پیشران ها و پسران های منطقه ای در آسیای مرکزی و قفقاز» با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و‌ دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه در تاریخ یکم، دوم و سوم آبان‌ماه در تهران برگزار می‌شود.


نظر شما :