دومین جلسه از پیش نشست‌های «همایش ایران و مناطق همسایه» برگزار شد

۱۵ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۳۰۱ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۷۱۱
دومین جلسه از پیش نشست‌های سه‌گانه «همایش ایران و مناطق همسایه» با عنوان «پیشران‏ها و پسران‏های همکاری‌های منطقه‌ای در آسیای میانه و قفقاز» 10 مهرماه، با حضور سفرای پیشین ایران در کشورهای این منطقه و استادان دانشگاه‌های برتر کشور و کارشناسان و پژوهشگران وزارت امور خارجه در موسسه آموزش عالی بیمه اکو برگزار شد.
دومین جلسه از پیش نشست‌های «همایش ایران و مناطق همسایه» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری های علمی بین المللی، دکتر موسوی معاون دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در ابتدای این نشست ضمن تشکر از ریاست دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص ایجاد  زمینه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه بیان داشت: این همکاری زمینه همفکری و تبادل نظر استادان دانشگاه با کارشناسان و دیپلمات های در این نشست‌های مشترک را فراهم نموده است و مسیر را برای گسترش دامنه همکاری‌ها و پیشبرد دیپلماسی علمی کشور هموار کرده‌ است.

معاون دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه افزود: انتظار می‌رود برگزاری این نشست‌ها زمینه مناسبی برای برگزاری همایش بین‌المللی با عنوان های مشابه قرار گیرد. او همچنین با اشاره به برگزاری همایش «همایش ایران و مناطق همسایه» در تاریخ‌ 1 لغایت 3 آبان ماه سال جاری تصریح کرد: برگزاری پیش نشستی با عنوان «پیشران‏ها و پسران‏های همکاری‌های منطقه‌ای در آسیای میانه و قفقاز» در ایجاد این زمینه بسیار موثر خوهد بود.

این پیش همایش در سه پنل مجزا با عناوین تحلیل وضعیت موجود در کشورهای آسیای میانه و قفقاز، سیاست‌های بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای در آسیای مرکزی و قفقاز و راهکارهایی برای تقویت روابط ایران و کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز، با مدیریت دکتر عباس ملکی، دکتر محسن پاک آیین و دکتر کولایی برگزار گردید. 

لازم به ‌ذکر است که پیش ‌از این نیز در تاریخ 27 شهریورماه، نشستی با عنوان «افغانستان، سرزمینی برای همکاری‏های منطقه‏ای»، در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه برگزار شد که اولین نشست از این مجموعه نشست‌های سه‌گانه بود. همچنین نشست سوم با عنوان «بازیگران و همکاری‌های منطقه‌ای در خلیج‌فارس و غرب آسیا» در تاریخ 17 مهرماه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار خواهد شد.


نظر شما :