کنفرانس «حکمروایی و مدیریت منابع آب در ایران» در دانشکده اقتصاد برگزار می شود

۱۰ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۲۷۲ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۸۹۵
کنفرانس ملی «حکمروایی و مدیریت منابع آب در ایران» از سوی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی 13 آذر ماه سال جاری برگزار می گردد.
کنفرانس «حکمروایی و مدیریت منابع آب در ایران» در دانشکده اقتصاد برگزار می شود

دکتر مصطفی شریف عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر این کنفرانس در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه، ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به کمبود آب در کشور و ضرورت توجه مراکز علمی و تحقیقاتی و نیز دستگاه های متولی در این خصوص، برگزاری کنفرانسی با این عنوان به منظور بررسی ابعاد مختلف این مسئله احساس شد. در این راستا، در نخستین اقدام، کنفرانس «حکمروایی و مدیریت منابع آب در ایران» توسط دانشکده اقتصاد و پژوهشکده علوم اقتصادی دانشگاه علامه طباطبائی، با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، تهران، تربیت مدرس، سازمان حفاظت محیط زیست، اندیشکده آب، انجمن علمی آب، بنیاد آب و تعدادی از دستگاههای مرتبط با موضوع آب مانند وزارت جهاد کشاورزی و نیرو برگزار خواهد شد.

دبیر کنفرانس با تببین اهداف کنفرانس افزود: بررسی ابعاد مختلف حکمروایی آب در کشور از جمله در زمینه های حقوقی و قانونی، تصمیم سازی، تصمیم گیری، سیاست گذاری و برنامه ریزی و مدیریت اجرایی؛ و همچنین ترسیم چشم انداز حاکمیتی آب کشور از دیدگاه ابزارهای اقتصادی و کاربردی، از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

دکتر شریف در ادامه این گفتگو تصریح کرد: دقت در مسائل آب کشور و چاره اندیشی برای آن، تبادل نظر و بیان آخرین دستاوردها در خصوص حکمروایی آب و نیز تدوین چارچوب نهادی مورد نیاز برای مدیریت منابع آب کشور و ارتقاء سطح دانش عمومی مربوط به این حوزه، از مهم ترین دغدغه های برگزارکنندگان این کنفرانس علمی است که امیدواریم با مشارکت محققان و صاحبنظران این حوزه به نتایج خوبی دست یابیم.

با توجه به رسالت دانشکده اقتصاد و پژوهشکده علوم اقتصادی در پرداختن به ابعاد اقتصادی مسائل مهم کشور، آقای دکتر شریف از برگزاری کنفرانس یا کنفرانس های دیگری در این زمینه خبر داد که بیشتر ابعاد اقتصادی موضوع را مورد توجه قرار خواهد داد.

دبیر کنفرانس با دعوت از استادان و صاحبنظران برای ارسال مقالات خود به این کنفرانس اضافه کرد: مهلت ارسال چکیده مقالات 24 مهر و مهلت ارسال اصل مقالات 15 آبان ماه سال جاری است. 

لازم به ذکر است علاقمندان  به منظور کسب اطلاعات بیشتر  به وب سایت کنفرانس به آدرس gmw.atu.ac.ir  مراجعه نموده و یا با شماره  88554909 تماس حاصل نمایند.


نظر شما :