کارگاه آموزشی «استعداد یابی در ورزش» در دانشکده تربیت بدنی برگزار شد

۰۴ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۲۵۱ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۲۴۸
اولین کارگاه بین‌المللی استعدادیابی در ورزش و نظام آموزش پژوهشی کشور پرتغال 4 و 5 مهرماه در دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه برگزار می شود.
کارگاه آموزشی «استعداد یابی در ورزش» در دانشکده تربیت بدنی برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، اولین روز از کارگاه دو روزه‌ « استعدادیابی در ورزش و نظام آموزش – پژوهشی  کشور پرتغال» با حضور اعضای هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و با تدریس دکتر آنتونیو فگیریدو و راموش کاراول‌هو از استادان دانشگاه پرتغال برگزار شد. دکتر غلامعلی کارگر رئیس دانشکده تربیت‌بدنی و علوم‌ ورزشی دانشگاه در افتتاحیه این کارگاه عنوان کرد: با آغاز به کار فعالیت هیات رئیسه جدید در دانشکده سیاست‌های جدید و برنامه‌های مختلفی به ریاست دانشگاه ارائه شد. او افزود: بخشی از این برنامه‌ها جذب اعضا هیات علمی جدید، هماهنگی برای راه‌اندازی رشته های جدید، آمادگی برای راه‌اندازی مقطع کارشناسی و جذب دانشجو در پردیس خودگردان دانشگاه بوده است که بخشی از آن محقق شد.

رئیس دانشکده تربیت‌بدنی با بیان این‌ نکته که از سال گذشته 3 عضو جدید هیات علمی به دانشکده اضافه شدند، تصریح کرد: ساخت فضاهای ورزشی جدید و فراهم کردن شرایط محیطی مناسب به منظور مساعد کردن فضا برای تاسیس دوره‌های کارشناسی است. او اضافه کرد: پردیس خودگردان دانشگاه در 2 رشته مدیریت ورزشی و مدیریت استراتژیک در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش کرد و تلاشمان بر این است دانشجوی جدید پذیرش داشته‌باشیم.

دکتر کارگر اظهار داشت: در راستای این سیاست‌گذاری‌ها برنامه‌ریزی برای مراودات بین‌المللی نیز صورت گرفته‌است. چندین سفر مختلف توسط اعضای هیات رئیسه دانشگاه به کشورهای مختلف از جمله فرانسه، اسپانیا و  پرتقال انجام شد و این  بازدیدها اتفاقات خوبی را رقم زد. او با تاکید بر این تمایل برخی دانشگاه‌های خارجی به برقراری ارتباط با دانشکده تربیت‌بدنی اضافه کرد: سال گذشته 2 عضو هیات علمی این دانشکده بازدیدی از دانشگاه کومبرا پرتقال داشتند و با رایزنی‌های صورت گرفته بنا شد تا اولین مراودات علمی خود را با این دانشگاه آغاز کنیم.

رئیس دانشکده تربیت‌بدی عنوان کرد: صبح روز گذشته تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه کومبرا در زمینه همکاری علمی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو به امضا رسید که امیدوارم در پیشبرد اهداف راهگشا باشد. دکتر کارگر با ابراز امیدواری برای تکمیل ساختمان دانشکده تربیت‌بدنی، تاکید کرد: از صبر و حوصله دوستان و همکارانم تشکر می‌کنم. امیدوارم این کارگاه و همکاری آغاز مراودات بین‌المللی باشد و ما این آغاز را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس دانشکده تربیت‌بدنی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدوارم برگزاری این کارگاه برای دانشجویان سودمند باشد و با استفاده مطلوب از مباحث ارائه شده در پیشبرد اهداف بین‌المللی دانشکده مفید واقع گردد. در ادامه این کارگاه، دکتر اسلامی و دکتر ترتیبیان از اعضای هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی درباره استعدادیابی ورزش سخنرانی خود را ارائه دادند و سپس دکتر آنتونیو فگیریدو به ارائه مباحث خود در این خصوص پرداخت. لازم به ذکر است این کارگاه 2 روزه تا 5 مهرماه در محل دانشکده تربیت‌بدنی برگزار می گردد.


نظر شما :