امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه کویمبرا پرتغال

۰۴ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۲۵۰ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۸۷۶
تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی میان دانشکده‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ علامه طباطبائی و کویمبرا از کشور پرتغال به امضاء معاونین دو دانشگاه رسید.
امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه کویمبرا پرتغال

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، دکتر یوآخیم کاروالیو معاون و دکتر آنتونیو فیگریدو رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه کویمبرا پرتغال4 مهرماه ضمن بازدید از دانشگاه علامه طباطبائی با معاون پژوهشی و رئیس و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دیدار نمودند. دکتر حبیب هنری معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای این دیدار ضمن معرفی اجمالی دانشگاه در خصوص ظرفیت‌های پژوهشی در زمینه‌ هسته‌های پژوهشی، نشر کتب و مجلات علمی و ... به ارائه آمار و اطلاعات پرداخت، اوهمچنین با اشاره به عقد بیش از 60 تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سراسر دنیا ابیان داشت: بیش از 60 درصد تفاهم‌نامه‌های منعقده به مرحله اجرائی‌سازی رسیده است. 

دکتر هنری با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی صرفا به دنبال عقد تفاهم‌نامه همکاری نیست، اجرائی‌سازی این قراردادها را اولویت فعالیت بین‌المللی این دانشگاه برشمرد و تاسیس رشته‌های تحصیلی مشترک همچون رشته فیزیولوژی ورزشی در کنار تبادل استاد و دانشجو را از اهداف تفاهم دوجانبه مطرح نمود. در ادامه دکتر غلامعلی کارگر رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی پس از ارائه اطلاعاتی در زمینه تعداد دانشجو و اساتید و مقاطع تحصیلی و ... اظهار داشت: سیاست های دانشگاه علامه طباطبائی مبتنی بر توسعه دانشکده تربیت بدنی است و تشکیل جلسه حاضر را در همین راستا توصیف نمود. او افزود ایجاد زمینه‌های فعالیت علمی میان‌رشته‌ای در حوزه علوم انسانی همچون توریسم ورزشی، جامعه‌شناسی ورزشی، حقوق ورزشی در دستور کار قرار دارد و در این خصوص ارتباطاتی با مراکز علمی و ورزشی دنیا و به خصوص کشورهای اروپائی آغاز شده است.

دکتر کاروالیو معاون دانشگاه کویمبرا همکاری دانشگاه‌های ایران و پرتغال را دارای سابقه‌ای قابل توجه برشمرد و به آشنایی خود با دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل دانشگاه‌های کشور پرتغال اشاره نمود. معاون دانشگاه کویمبرا در ادامه نسبت به همکاری دو دانشگاه در زمینه تبادل استاد و دانشجو در حوزه علوم انسانی و علوم ورزشی اعلام آمادگی نمود و اظهار داشت: امضاء تفاهم‌نامه  همکاری مشترک مسیر را برای همکاری عملی هموارتر خواهد ساخت. دکتر فیگریدو ریئس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه کویمبرا نیز ضمن معرفی زمینه‌های فعالیت علمی دانشکده متبوع به ارائه پیشنهاداتی در زمینه همکاری دوجانبه پرداخت.

در ادامه دکتر مجیدرضا مومنی رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص زبان تدریس در دانشگاه کویمبرا و دوره‌های آماده‌سازی پیش از شروع تحصیل دانشجویان خارجی مطالبی را ارائه نمود. در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری میان دانشکده‌های تربیت بدنی به امضاء معاونین دو دانشگاه رسید. لازم به ذکر است پس از پایان این نشست، هیات دانشگاه کویمبرا با همراهی اعضای هیات علمی دانشکده تربیت بدنی از موزه دانشگاه علامه طباطبائی بازدید کردند.


نظر شما :