فراخوان مقاله کنفرانس بین المللی سیاست گذاری اجتماعی در جهان اسلام

۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۴۲۱۰ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۶۴۵۱
کنفرانس بین المللی «سیاست گذاری اجتماعی در جهان اسلام» اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می گردد.
فراخوان مقاله کنفرانس بین المللی سیاست گذاری اجتماعی در جهان اسلام

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این کنفرانس بین المللی که از سوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه برنامه ریزی شده است با هدف بررسی مسائل سیاست اجتماعی در کشورهای اسلامی با رویکردی تطبیقی و میان رشته ای و با ارائه مقالات علمی  صاحبنظران و استادان این حوزه برگزار خواهد شد.

دکتر علی اکبر تاج مزینانی دبیر علمی این کنفرانس در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با بیان هدف گذاری برگزاری این کنفرانس علمی بیان داشت: سیاست‌گذاری اجتماعی به‌عنوان ابزاری مهم در سامان‌دادن به جوامع امروزی شناخته می‌شود و در آموزه‌های دین اسلام نیز مفاهیم و راهکارهایی برای بهبود وضعیت رفاهی مردم پیش‌بینی شده است. او با اشاره به اینکه نمی توان چهره یکسانی از سیاست گذاری اجتماعی در کشورهای اسلامی ترسیم کرد افزود: نمی‌توان تصویر یکسانی از سیاست‌گذاری اجتماعی در جوامع مسلمان ترسیم کرد زیرا این کشورها به‌لحاظ تاریخی، سیاسی، فرهنگی، و اقتصادی شرایط بسیار متفاوتی را تجربه کرده‌اند. به‌رغم این تفاوت‌ها، جوامع مسلمان با مسائل کم و بیش مشابهی در حوزه‌های آموزش، بهداشت، اشتغال، فقر و نابرابری، مسکن، سالمندی، وضعیت زنان و خانواده مواجه‌اند. 

دبیر علمی این کنفرانس با بیان تحولات سیاسی سال های اخیر در برخی کشورهای اسلامی بیان داشت: این تحولات نشان داد که بی‌تفاوتی نسبت به چنین مسائلی می‌تواند پیامدهای اجتماعی و سیاسی گسترده و مخربی در پی داشته باشد. او تصریح کرد: پرسش این است که کشورهای اسلامی با وجود تنوع ها و تفاوت های خود چگونه به این مسائل مشترک پاسخ سیاستی داده اند و برگزاری این کنفرانس پاسخ ها و راهکارهایی برای این مهم دنبال خواهد شد.

دکتر تاج مزینانی از استادان و صاحبنظران حوزه اجتماعی برای ارسال مقالات به این کنفرانس دعوت کرد. لازم به ذکر است دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه در اسفند ماه سال گذشته نیز همایش سیاست گذاری اجتماعی در ایران را برگزار نمود. علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به http://spiw.atu.ac.ir مراجعه نمایند.


نظر شما :