روزنامه نگاران افغانستانی در دانشکده علوم ارتباطات آموزش می بینند

۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۴۱۶۰ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۳۹۵
کارگاه بین المللی آموزش روزنامه نگاری به روزنامه نگاران افغان، شنبه 25 شهریور ماه در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
روزنامه نگاران افغانستانی در دانشکده علوم ارتباطات آموزش می بینند

 به گزارش روابط عمومی به نقل از دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، در این کارگاه 7 روزه، درس هایی در سطح پایه و پیشرفته از جمله خبر، مصاحبه، گزارش، ویراستاری، روزنامه نگاری توسعه و روزنامه نگاری بین المللی توسط استادان دانشکده علوم ارتباطات ارائه می شود. دکتر محمد مهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات در پایان جلسۀ نوبت صبح این کارگاه ضمن اشاره به قدمت 50 ساله دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: استادان دانشکده علوم ارتباطات از سوابق تجربی بسیاری برخوردار هستنند که هر یک تجربۀ سال ها کار حرفه ای در روزنامه ها و خبرگزاری های مهم کشور را دارند.

وی همچنین شرایط روزنامه نگاران افغانستانی را مصداق روزنامه نگاری در بحران توصیف کرد و اذعان کرد: روزنامه نگاری در چنین شرایطی به جسارت، شجاعت، توانمندی حرفه ای و احساس مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه ای نیاز دارد که در تنگنا قرار گرفته و روزهای بسیار سختی را سپری می کند. فرقانی در ادامه افزود: روزنامه نگاری در وهلۀ اول، نوعی احساس تعهد و مسئولیت اجتماعی به جامعه بشری به طور عام و به جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، به طور خاص است. تمام لذت روزنامه نگاری در همین است که بتوان صدای خاموش عده ای از مردم که در رنج روزگار می گذرانند به گوش سایرین برساند.

دکتر تیشه یار، مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه نیز ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان حاضر در این کارگاه گفت: دانشگاه علامه طباطبائی، کانون همکاری های علمی با دانشگاه های افغانستان به ویژه موسسات آموزش عالی شهرهای هرات، کابل و مزارشریف است و این کارگاه، سومین دوره از کارگاه های بین المللی برای روزنامه نگاران افغان است. وی با اشاره به اینکه پیش از این کارگاه هایی در زمینۀ مدیریت و روان شناسی در شهریور ماه امسال برای دانشجویان افغانستانی برگزار شده بود، اظهار کرد: برقراری ارتباطات میان جامعه روزنامه نگاران ایران و افغانستان، می تواند روابط بین دو کشور را در سطح های مختلف اجتماعی و فرهنگی ارتقا دهد.


نظر شما :