دیدار هیئت دانشگاهی استرالیایی با معاون پژوهشی و استادان دانشگاه

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۴۱۳۵ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۹۹۳
هیئتی از دانشگاه ملی استرالیا با حضور در معاونت پژوهشی دانشگاه با دکتر حبیب هنری معاون پژوهشی و جمعی از استادان دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند.
دیدار هیئت دانشگاهی استرالیایی با معاون پژوهشی و استادان دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پروفسور مایکل ویسلی استاد روابط بین الملل دانشگاه ملی استرالیا، پروفسور تام هارلی استاد این دانشگاه و مدیرعامل شرکت مشاوره تخصصی دراگومن استرالیا به همراه پروفسور امین صیقل، مدیر مرکز مطالعات عرب و اسلامی و استاد علوم سیاسی دانشگاه ملی استرالیا از میهمانان این نشست بودند.

دکتر هنری در ابتدای این نشست به معرفی تاریخچه دانشگاه علامه طباطبائی، دستاوردهای پژوهشی و بین‏المللی در سال های اخیر پرداخت. هیئت استرالیایی نیز ضمن بیان تاریخچه‏ای از دانشگاه ملی استرالیا و تخصص این دانشگاه در رشته‏های علوم سیاسی، سیاست عمومی، روابط بین‏الملل و قانون گذاری، پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت 2 الی 3 هفته ای در زمینه‏های یاد شده توسط استادان و دانشجویان دانشگاه ملی استرالیا را در دانشگاه علامه‏طباطبائی مطرح کردند.

در پایان این نشست نمایندگان هر دو دانشگاه ضمن تبادل هدایایی نسبت به انعقاد تفاهم نامه مشترک ابراز تمایل کردند. قابل ذکر است دانشگاه ملی استرالیا، بیست و یکمین دانشگاه برتر جهان است و از لحاظ بین‏المللی سازی آموزش عالی، رتبه نخست در میان دانشگاه‏های استرالیا و رتبه هفتم را در جهان داراست. این دانشگاه تنها دانشگاه استرالیایی است که توسط پارلمان استرالیا تاسیس شده و علاوه بر توانمندی‏های پیشرفته در زمینه پژوهش، آموزش و مشارکت در سیاست ‏گذاری از ارتباطات گسترده ای با دولت این کشور نیز برخوردار است. 


نظر شما :