کارگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دفاتر بین‌الملل دانشگاه‌ها برگزار شد

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۴۱۳۴ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۲۹۷۰
کارگاه بین‌المللی سه روزه با موضوع «فناوری اطلاعات و ارتباطات در دفاتر بین‌الملل دانشگاه‌ها» با حضور استادان و روسای دانشگاه هایی از سراسر کشور در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
کارگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دفاتر بین‌الملل دانشگاه‌ها  برگزار شد

در این کارگاه مدیران و کارشناسان دانشگاه‏ های آلیکانته اسپانیا، فردوسی مشهد، سیستان و بلوچستان، شیراز، شهید چمران اهواز، کردستان و همچنین مهمانانی از دفاتر امور بین‏ الملل و فناوری اطلاعات دانشگاه‏ های الزهرا، علوم پزشکی تهران، خوارزمی، امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت حضور داشتند. دکتر حبیب هنری معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای این نشست ضمن تاکید بر کلیدی بودن نقش واحد روابط بین الملل در دانشگاه ها، فن آوری اطلاعات را ابزاری مهم و ضروری برای انتقال تجارب بین ‏المللی دانست و گفت: پیشرفت در این حوزه می‏ تواند ضمن کاستن از فواصل میان دانشگاه ها به مدیران آکادمیک در راستای هرچه بهتر اجرایی شدن وظایفشان یاری رساند.

 در ادامه برنامه‏ های روز نخست این کارگاه، فرانچسکو گالگو از دانشگاه آلیکانته اسپانیا در قالب ویدئو کنفرانس به ارائه تجربه این دانشگاه در استفاده از سرویس ابری و دکتر پور روستایی از دانشگاه علامه نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص تجارب دانشگاه علامه ‏طباطبائی در استفاده از سرویس ‏های ابری پرداخت. در حاشیه این دورۀ سه روزه دکتر ماندانا تیشه‌یار سرپرست دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه درباره این کارگاه گفت: در این دوره سه روزه استادان، کارشناسان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های مختلف حضور دارند. این کارگاه در قالب کنسرسیوم بین‌المللی‌سازی آموزش عالی ایران در حال برگزاری است.

وی افزود: این کنسرسیوم به ابتکار دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه آلیکانته اسپانیا از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌ است. اعضای این کنسرسیوم، دانشگاه علامه‌طباطبائی، فردوسی مشهد، سیستان‌وبلوچستان، شیراز، شهید چمران اهواز و دانشگاه کردستان هستند. دکتر تیشه‌یار درباره دانشگاه‌های خارجی عضو این کنسرسیوم اظهار کرد: دانشگاه آلیکانته اسپانیا، گلاسکو اسکاتلند و دانشگاه اتریش از اعضا اروپایی این کنسرسیوم هستند.

مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: این دوره برای هشتمین بار است که برگزار می‌شود و میزبان این دوره دانشگاه علامه طباطبائی است. ابتکار ما در این دوره، دعوت از دانشگاه‌های مختلف تهران مانند صنعتی شریف، تربیت مدرس، امیرکبیر، علم و صنعت و تهران است که کارشناسان فناوری آن‌ها در این کارگاه حضور دارند. دکتر تیشه‌یار در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه‌ای تحت عنوان «در ایران آموزش ببین» را در این کارگاه معرفی می‌کند تا ما به‌صورت متحد و یکدست، توانمندی دانشگاه‌های کشور را به دانشگاه‌ها و دانشجویان سایر کشورها معرفی کنیم.

 


نظر شما :