عضویت استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی در هیات مدیره انجمن آسیایی حقوق بین الملل

۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۴۰۹۵ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۵۲۸
ششمین همایش دوسالانه انجمن آسیایی حقوق بین‌الملل در شهر سئول کره جنوبی برگزار شد و دکتر پوریا عسکری استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی طی انتخابات برگزار شده در مجمع عمومی به عضویت هیات مدیره این نهاد علمی و پژوهشی درآمد.
عضویت استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی در هیات مدیره انجمن آسیایی حقوق بین الملل

به گزارش عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، ششمین همایش دوسالانه انجمن آسیایی حقوق بین‌الملل در روزهای 3 و 4 شهریورماه جاری، در شهر سئول کره جنوبی برگزار شد که طی آن حقوقدانان دو قاره آسیا و اقیانوسیه در کنار حقوقدانان مدعو از دانشگاه‌های دیگر نقاط جهان، مهمترین مسائل روز حقوق بین‌الملل را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این همایش بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل متحد، رییس و قضات دیوان بین‌المللی حقوق دریاها، قضات دیوان بین‌المللی دادگستری، قضات و رییس سابق دیوان بین‌المللی کیفری، گزارشگران و اعضای نهادها و آژا‌نس‌های تخصصی سازمان ملل متحد، نمایندگان سازمان‌های بین المللی دولتی و غیردولتی، مقامات بلندپایه کشورهای آسیایی و استادان دانشگاه‌های مختلف جهان به ایراد سخنرانی پرداختند.

بعد از پایان اجلاس، مجمع عمومی انجمن آغاز به کار کرد و در جریان انتخابات هیات مدیره، دکتر پوریا عسگری عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیرکل انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد توانست با رای اجماعی اعضای انجمن، به عضویت هیات مدیره این نهاد علمی و پژوهشی آسیا و اقیانوسیه درآید.

انجمن آسیایی حقوق بین الملل نهادی علمی و غیردولتی است که ده سال پیش با همت جمعی از حقوقدانان نامی آسیا و اقیانوسیه به ریاست اوادا هیساشی قاضی دیوان بین‌المللی دادگستری به منظور ایجاد همگرایی بیشتر میان حقوقدانان آسیایی و با تمرکز بر چالش‌های حقوق بین‌الملل در آسیا و اقیانوسیه آغاز به کار کرد. از آن زمان تاکنون، جمع کثیری از حقوقدانان بلندمرتبه آسیایی از جمله قضات و داوران مراجع بین المللی، نمایندگان کشورهای آسیایی، استرالیا و نیوزلند در نهادها و سازمان های بین المللی و استادان حقوق بین الملل دانشگاه های آسیا، اقیانوسیه و سایر قاره های جهان به عضویت انجمن آسیایی درآمده اند و در اجلاسیه های آن شرکت می کنند. انجمن آسیایی حقوق بین الملل، ارتباطات گسترده ای با نهادهای دانشگاهی و علمی در اقصی نقاط جهان دارد و از جمله به طور منظم، جلساتی را با انجمن‌های اروپایی و آمریکایی حقوق بین‌الملل برگزار می‌کند. دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، از آذرماه سال 1395 همزمان با بازدید قاضی ژین هیون پیک رئیس وقت انجمن از ایران، میزبان دفتر ایران انجمن آسیایی حقوق بین‌الملل است.

لازم به ذکر است اجلاس دوسالانه بعدی انجمن در سال 2019 در شهر مانیل فیلیپین برگزار خواهد شد و در سال 2018، شهر پکن چین میزبان اجلاس منطقه ای انجمن آسیایی حقوق بین الملل خواهد بود.


نظر شما :