دکتر حسن طائی رئیس دانشکده اقتصاد شد

۰۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۴۰۱۱ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۱۲۷۰۴
با حضور دکتر سلیمی رئیس دانشگاه، مدیران و جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده، مراسم تودیع دکتر عباس شاکری و معارفه دکتر حسن طائی به عنوان رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی صبح امروز در محل آن دانشکده برگزار شد.
دکتر حسن طائی رئیس دانشکده اقتصاد شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین سلیمی در این مراسم در سخنانی با تقدیر از تلاش ها و خدمات دکتر شاکری در طی مسئولیت این دانشکده عنوان کرد: حضور دکتر شاکری باعث شد که  جایگاه علمی دانشکده اقتصاد تثبیت شود و کیفیت آموزش و پژوهش افزایش یابد. او افزود: این دانشکده دوباره جایگاه خود را در عرصه ملی و تصمیم‌گیری پیدا کرده است. او تصریح کرد: یکی از نقاط برجسته دانشکده اقتصاد این است که یک نوع مکتب و گرایش فکری درون آن شکل گرفته‌است و این مکتب فکری یک شاخصه برای دانشکده اقتصاد می‌باشد.

دکتر سلیمی با بیان این نکته که درخواست های مکرری برای حضور استادان دانشکده اقتصاد در جلسات کارشناسی سیاست‌گذاری دولت مطرح شده‌ است، تصریح کرد: حضور، شخصیت، سیاست‌های دکتر شاکری و همدلی‌ای که بین اعضای دانشکده اقتصاد به‌وجود آوردند جای هیچ بحثی را در مثبت ارزیابی کردن عملکرد ایشان باقی نمی‌گذارد. امیدوار بودم که دکتر شاکری در این جایگاه بمانند و همکاریشان را تداوم ببخشند. اما اصرارشان برای پرداختن به تحقیق و پژوهش باعث شد قبل از شروع ترم جدید این جابجایی صورت گرفته و این مراسم برگزار شود.

رئیس دانشگاه بیان داشت: جایگزینی ریاست در دانشکده اقتصاد به دلیل وجود تعداد زیادی شخصیت برجسته در این دانشکده کار دشواری است. مشورت ها و مطالعات زیادی انجام دادم و گزینه‌های زیادی پیشنهاد شد که کار را برای انتخاب دشوار کرد. در نهایت بر اساس مشورت‌ها مشخص شد که همه خصوصیات مطلوب در جناب آقای دکتر طائی جمع است. وی افزود: در این مسند  به استادی احتیاج داشتیم که علاوه بر توانایی علمی از توانمندی اجرایی قابل توجهی برخوردار باشد. حضور ایشان یه عنوان معاون وزیر کار تجربه‌ای به ایشان داد که قابل چشم‌پوشی نیست.

رئیس دانشگاه با اشاره به این‌که استادانی که سمت‌های مختلف اجرایی دارند سرمایه‌های کشور هستند، اظهار داشت: اگر از این سرمایه‌ها استفاده نشود به نوعی در حقشان جفا شده است. او تصریح کرد: رئیس دانشکده باید ‌بتواند با صبر، دوستی و دادن جایگاه به همه گرایش‌های فکری مشکلات را حل کند. چیزی که تلاش کردیم در دانشگاه علامه طباطبائی آن‌را اجرا کنیم.

دکتر سلیمی عنوان کرد: یکی از دردهای محیط آکادمیک در کشور بیگانگی با فرصت‌های شغلی و بازار کار است. این‌که کسی باشد بازار کار را در جامعه بشناسد و بتواند آموزش‌های مکمل و مهارتی را به آن سمت سوق دهد نیاز است و این ویژگی به‌صورت منحصر به فرد در دکتر طائی وجود دارد. وی با بیان این نکته که دکتر طائی از مقبولیت بالایی در بین استادان برخوردارند، اظهار داشت: همواره سعی می‌کنم با افکار عمومی دانشکده‌ها مشورت کنم و با مشورتی که با پیشکسوتان و مدیران گروه‌های آموزشی داشتم متوجه شدم اقبال عمومی درباره دکتر طائی وجود دارد.

در ادامه رئیس دانشگاه با بیان اولویت‌ها و درخواست‌ها از استادان و مدیران دانشکده اقتصاد، تاکید کرد: در نظر داریم از ترم جدید همه دانشجویان جدیدالورود، گرایش شغلی و علایقشان توسط مرکز کارآفرینی شناسایی شود. او تاکید کرد: لازم است با همکاری دانشکده‌ها، زمینه های کسب مهارت‌های لازم برای آینده شغلی دانشجویان فراهم شود. در دانشکده اقتصاد و دانشکده آمار و ریاضی به رغم رشدی که شاهد بودیم در عرصه بین‌المللی کار زیادی صورت نگرفنه است. وی تصریح کرد: درخواست من این است که در دانشکده اقتصاد دو رشته و دانشکده ریاضی یک رشته به‌صورت مشترک با دانشگاه‌های بین‌المللی که طرف تفاهم با دانشگاه علامه طباطبائی هستند تاسیس شود.

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه باید پژوهش‌های مرتبط با حل مسائل کشور گسترش یابد، بیان داشت: در حوزه حل مسائل اقتصادی کشور، یک ارتباط نزدیک بین پژوهشکده علوم اقتصادی و دانشکده اقتصاد نیاز داریم. وقتی که دولت و معاون اول رئیس جمهور شخصا از بنده می‌خواهند که دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی بیاید و مشکلات کشور را شناسایی کند و راه حل پیشنهاد کند، قابل قبول نیست که کاری صورت نگیرد. دکتر سلیمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پیشرفت دانشکده به ایجاد آزادی و نشاط دانشجویی است. با درایتی که از دکتر طائی سراغ دارم مطمئنم که شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که شور و نشاط  فعالیت‌های دانشجویی تقویت شود در عین اینکه خط قرمزها مورد توجه قرار می گیرد.

در بخش دیگر مراسم دکتر عباس شاکری رئیس سابق دانشکده اقتصاد با تقدیر از حمایت های رئیس دانشگاه در دوره مسئولیتش اظهار داشت:هر آنچه که این چند سال اتفاق افتاد، دانشگاه و شخص دکتر سلیمی حمایت کردند. در این مدت تلاش شد فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه‌های مختلف را جذب نماییم. در فراخوانی که برای جذب هیات علمی داشتیم هم فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی و هم داخلی ثبت نام کردند که این مساله قابل توجه است. او افزود: ورود این دوستان که از نخبگان کشور هستند خود یک امتیاز است. وی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا از این استعدادهای در نهادهای مختلف کشور استفاده شود. دانشکده وضعیت رو به جلویی دارد. 

دکتر شاکری عنوان کرد: از حمایت‌های دکتر سلیمی تشکر می‌کنم. اگر قصوری در کار بود از استادان و کارکنان دانشکده عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم دکتر طائی بتواند در کار خود موفق و سربلند باشد. در ادامه دکتر طائی رئیس جدید دانشکده اقتصاد در سخنانی ضمن قدردانی از اعتماد دکتر سلیمی، عنوان کرد: از دکتر شاکری، مدیران گروه‌ها و  همکاران تشکر می‌کنم، که زحمات زیادی به خرج دادند. او افزود: در دوره 4 ساله گذشته دانشکده تغییرات زیادی کرد و به جایگاه رفیعی دست پیدا کرده‌است. جای دکتر شاکری نشستن کار آسانی نیست. 

او افزود: وقتی مورد مخاطب دکتر سلیمی برای ریاست دانشکده قرار گرفتم، تمایلم بر این بود که این سمت را نپذیرم اما با مشورت‌ها و صحبت‌هایی که با دکتر سلیمی صورت گرفت متوجه شدم اتفاق نظری در دانشکده برای پذیرش این مسئولیت وجود دارد. با مشورت با دکتر شاکری و استادان این سمت را پذیرفتم. دکتر طائی تصریح کرد: از استادان درخواست دارم که کمک کنند تا به اهداف دانشکده نزدیک شویم و امیدوارم با صبر به مشکلات دانشکده نگاه کنیم. امیدوارم روز به روز شاهد موفقیت دانشکده، دانشگاه و کشور باشیم.

رئیس دانشکده اقتصاد اظهار داشت: در یک محیط سازمانی اجزا باید دست به دست هم دهند. دوستان باید با همکاری با دانشکده تعامل داشته باشند تا این‌که روز به روز وضعیت بهتر شود. برنامه‌ها و مواردی که باید با دقت بیشتری بررسی شود را با حضور در گروه‌های آموزشی برای همکاران تشریح خواهم کرد. اما اولویت برنامه های من  که تمامی سیاست هایم را در مدیریت دانشکده جهت خواهد داد «کارآفرینی» و مسیریابی شغلی فارغ التحصیلان این دانشکده است. فرضم بر این است که باید تمامی مراحل پذیرش دانشجو، فرایند آموزشی و فارغ التحصیلی در مسیر  نیل به جایگاه یک دانشگاه کارآفرین ساماندهی شود. این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق است که ان شاء الله با همکاری تک تک کارکنان علمی و اداری دانشکده متحقق خواهد شد.

در پایان این مراسم رئیس دانشگاه با اهدای لوح تقدیر از خدمات دکتر شاکری تقدیر کرد و حکم ریاست دکتر طائی را به او ابلاغ کرد. لازم به ذکر است دکتر حسن طائی دانشیار گروه آموزشی برنامه ریزی و توسعه افتصادی دانشکده اقتصاد است.


نظر شما :