برگزاری نشست آموزش زبان فارسی توسط انتشارات دانشگاه علامه در نمایشگاه کتاب پکن

۰۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۴۰۰۸ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۴۴۵
بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب پکن با حضور ناشران مختلف از سراسر دنیا و با برپایی معرفی و ارائه انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی در بخش غرفه ایران ایران از تاریخ 1 الی 5 شهریور ماه برگزار شد.
برگزاری نشست آموزش زبان فارسی توسط انتشارات دانشگاه علامه در نمایشگاه کتاب پکن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این نمایشگاه که جمهوری اسلامی ایران مهمان ویژه آن بود، انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی در کنار تعدادی از ناشرین دولتی و خصوصی کشورمان به عنوان تنها ناشر دانشگاهی حاضر و به عرضه کتاب های خود پرداخت.

در طی برگزاری این نمایشگاه، برنامه های متعددی نیز در بخش ایران و غرفه دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد. بازدید سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین از غرفه دانشگاه، ضیافت شام سفارت برای هیات اعزامی، جلسات مشترک با نمایندگان دانشگاه ها و ناشران چینی و بین المللی و مذاکره در خصوص نحوه تعاملات بین دانشگاه علامه طباطبائی و آن مراکز از جمله برنامه هایی بود که در این مدت انجام شد.

همچنین، در حین برگزاری این نمایشگاه و در روز چهارم نشست در خصوص آموزش زبان فارسی در ایران و دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد. این نشست با حضور  دکتر نادر نعمت الهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، رضا دنیوی رئیس اداره نظارت فنی و چاپ و خانم دکتر میرزا نیا سرپرست گروه آموزشی زبان چینی دانشگاه، برگزار شد. در این نشست دکتر نعمت الهی با اشاره به اهمیت یادگیری زبان دوم و تاثیرگذاری آن گفت: بسیاری از ارزش‌ها و ویژگی‌های فرهنگی و هویتی از طریق زبان شناسایی می‌شود. رابطه زبان و فرهنگ دوسویه است که نشان از تاثیر هریک از این دو پدیده بر یکدیگر دارد. وی افزود: در قرن بیستم آموزش زبان به عنوان یک علم و رشته دانشگاهی شناخته شد.

معاون آموزشی دانشگاه در ادامه افزود: آن چه زبان فارسی را به عنوان یکی از زبان‌های مورد استقبال مردمان سایر کشورها مورد توجه قرار داده و متمایز شناخته است، ادبیات غنی آن است. این زبان که از شاخه زبان‌های هندی – اروپایی است به واسطه وجود ادبیات غنی و شاعران و نویسندگانی همچون حافظ، سعدی، فردوسی، عطار، خیام و بسیاری دیگر مورد توجه زبان آموزان فراوانی از سراسر دنیا قرار گرفته است. وی اضافه کرد: وجود ادبیات غنی در زبان فارسی در واقع نشان دهنده بعد فرهنگی بالای این زبان است. 

در ادامه این نشست معاون آموزشی دانشگاه به معرفی دانشگاه و اقدامات انجام شده در حوزه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و ارتباطات این دانشگاه با مراکز آموزش عالی کشور چین پرداخت و به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ داد.


نظر شما :