استاد دانشگاه علامه طباطبائی موفق به کسب اولین جایزه «زنان در علم» شد

۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۹۶۹ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۷۸۷۹
دکتر شمس السادات زاهدی عضو هیات علمی بازنشسته دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی موفق به کسب اولین جایزه زنان در علم در گروه علوم انسانی شد.
استاد دانشگاه علامه طباطبائی موفق به کسب اولین جایزه «زنان در علم» شد

اولین دوره جایزه زنان در علم با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و تعدادی از چهره‌های علمی و دانشگاهی در محل کتابخانه ملی برگزار شد و طی آن از زنان برجسته در حوزه علم در گروه‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.  به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از سایت ایسکانیوز در این مراسم دکتر الهه مجازی مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده و دبیر علمی این جایزه گفت: بر این باوریم که خاستگاه تولید علم، وزارت علوم و تولیدکنندگان علم، ساکنان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هستند.

دکتر مجازی افزود: ایده اولیه این جایزه سال پیش در کارگروه کانون زنان ترویج علم شکل گرفت، ‌پس از آن، این ایده با دکتر فرهادی وزیر علوم مطرح شد و مورد استقبال ایشان قرار گرفت. هدف اصلی این جایزه، تقدیر از زنان علم در حوزه‌های گوناگون علمی است. او ادامه داد: زنان حدود 17 درصد از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند و علی‌رغم همه محدودیت‌ها و ایفای نقش‌های چندگانه، نتوانسته‌اند در ساختار مردانه وزارت علوم به جایگاه‌های رسمی دست یابند. دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این مراسم با تأکید بر اینکه بناست این جایزه همه ساله اعطا شود،‌گفت: به دلیل محدودیت زمانی در این دوره، صرفاً حوزه‌هایی که به وزارت علوم مرتبط بودند پیگیری کردیم، اما امیدواریم در دوره‌های بعد تمامی حوزه‌های پزشکی و غیرپزشکی هم در فراخوان این جایزه شرکت کنند. وی با تقدیر از همه زنان که در کسب علم و ترویج آن نقش دارند گفت: امروز در بسیاری از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان زنان مدیر فعالیت می‌کنند.

دکتر فرهادی اضافه کرد: در آینده نزدیک و در آغاز سال تحصیل، جایزه زنان جوان با نام مرحوم میرزاخانی در سطح ملی و بین‌المللی مخصوص زنان جوان عرصه‌های علمی تعلق خواهد گرفت. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: از میان 208 نفر استادان ایرانی در میان یک درصد از دانشمندان برتر دنیا، تعدادی از زنان حضور دارند. دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده هم با بیان اینکه زنان اثبات کرده‌اند که جنسیت نمی‌تواند مرزی برای دستیابی به دانش باشد، گفت: امروز دانایی‌محوری، اساس دستیابی به قدرت را تشکیل می‌دهد و کشورهایی در عرصه‌های مختلف پیشرفت داشته‌اند که در مسیر رسیدن به علم برنامه‌ریزی کرده‌اند.

ابتکار تصریح کرد: اگر تعداد ورودی‌های دختران به دانشگاه‌ها و تعداد زنان در اعضای هیأت علمی را مدنظر قرار دهیم، انتظار داریم که زنان بیشتری در عرصه‌های مدیریتی علم حضور داشته باشند.او در ادامه با یادی از مرحومه مریم میرزاخانی گفت: این دانشمند برجسته در عرصه علوم پایه، دارای تراز جهانی است و امروز معتقدم که در بحث اشتغال دختران دانشگاهی باید برنامه‌ریزی‌های جدی انجام گیرد و آموزش برای دختران به سمت کاربردی شدن پیش رود تا اشتغال آنان تسریع شود. در این مراسم برگزیدگان در گروه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم انسانی و هنر، برگزیدگان مورد تقدیر قرار گرفتند و از خانم دکتر شمس السادات زاهدی استاد تمام و عضو هیات علمی بازنشسته گروه آموزشی مدیریت دولتی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی نیز تقدیر به عمل آمد.

روابط عمومی دانشگاه کسب این افتخار را به این استاد والا مقام و نیز خانواده بزرگ دانشگاه علامه طباطبائی تبریک عرض می‌نماید.

 

 

 

 


نظر شما :