بازدید مسئولان دانشگاه دولتی لبنان از دانشگاه علامه طباطبائی

۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۹۵۹ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۶۹۶۷
هیاتی متشکل از مسئولان و اساتید دانشگاه دولتی لبنان از دانشگاه علامه طباطبائی بازدید نموده و با اعضای هیات علمی و جمعی از مدیران و روسای این دانشگاه گفتگو کردند.
بازدید مسئولان دانشگاه دولتی لبنان از دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، دانشگاه علامه طباطبائی روز دوشنبه، 23 مردادماه میزبان هیاتی از مسئولان دانشگاه دولتی لبنان بود. این دیدار که با حضور جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده های ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، مدیریت و حسابداری، الهیات و معارف اسلامی و اقتصاد برگزار شد با خوش‌آمدگویی آقای دکتر ذکیانی رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی آغاز شد. دکتر ذکیانی با اشاره به همزیستی فرقه‌ها و مذاهب متعدد در کشور لبنان و نهادینه شدن این روابط به یک الگوی کم نظیر از امام موسی صدر به عنوان شخصیتی فراموش ناشدنی یاد کرد. وی در ادامه با ذکر موقعیت دانشگاه علامه طباطبائی در کشور نسبت به همکاری با دانشگاه دولتی لبنان اظهار امیدواری نمود.

خانم دکتر الفت، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری ضمن معرفی دانشکده متبوع و توانمندی‌های دانشگاه برای همکاری مشترک از حضور مهمانان به خصوص مسئولان گروه جهانگردی دانشکده مربوط در دانشگاه لبنان دعوت به همکاری نمود.

در ادامه این دیدار خانم دکتر تیشه یار، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه ضمن توضیح در مورد برگزاری موفق همایش گفتگوی فرهنگی ایران و جهان عرب در فوریه سال 2017 در دانشگاه علامه طباطبائی که منجر به توسعه زمینه‌های همکاری‌ رسانه‌ای بین ایران و دانشگاه‌های عربی خواهد شد به بیش از 60  تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه‌های خارج از کشور اشاره نموده و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های روسیه و همکاری با دانشگاه‌های اروپایی در قالب پروژه اراسموس پلاس را از فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه برشمرد و بین‌المللی سازی را از برنامه‌ها و اهداف مهم دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد.

در ادامه خانم دکتر ابو فیاض، رئیس هیات میهمان و رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه دولتی لبنان ضمن ابلاغ پیام رئیس دانشگاه متبوع از میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی تشکر نمود. وی اظهار داشت پیش از این دیدار دورنمایی از روابط بین دو دانشگاه در نظر ما بود اما هم اکنون شاهد فعال شدن پل‌های ارتباطی دو دانشگاه هستیم. وی افزود: رئیس دانشگاه لبنان نیز علاقه‌مند به ایجاد و ارتقاء سطح همکاری علمی دو دانشگاه و توسعه روابط آتی است. دکتر ابو فیاض در تکمیل سخنان خود به حضور جمعی از هیات امنای دانشگاه و همچنین دو عضو رابط برای توسعه همکاری‌های دانشگاه های لبنان و ایران در هیات همراه اشاره نمود.

آقای دکتر سلیم متریسی، استاد علوم اقتصاد و مدیریت برای انتشار مقالات اساتید دانشگاه علامه طباطبائی به زبان عربی، فرانسوی و انگلیسی در مجله علمی- پژوهشی دانشگاه دولتی لبنان اعلام آمادگی کرد. همچنین آقای دکتر سلمی ذاکر استاد بازرگانی این دانشگاه اظهار داشت که تبادل نشریات معتبر و انتشار مقالات در این نشریات به صورت مشترک از برنامه‌های پیشنهادی ایشان است. خانم دکتر زینب مکی نیز با اشاره به وجود رشته گردشگری و مدیریت هتلداری و زبان توریسم در دانشکده مربوط، زمینه‌های همکاری مشترک را خاطرنشان نمود.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری به نیابت از روسای دو دانشگاه به امضاء دکتر الفت و دکتر ابو فیاض رسید.

 


نظر شما :