تشریح دستاوردهای همایش تعالی خدمات عمومی در گفتگو با دکتر حسین پور

۱۴ تیر ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۸۴۸ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۶۱۵
دکتر داوود حسین‌پور دبیر علمی همایش ملّی تعالی خدمات عمومی وعضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری در گفت‌و‌گو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به دستاوردهای این همایش یکروزه عنوان کرد: چهار هدف کلی برای همایش در نظر گرفته شده بود که دو هدف ترویج خدمات عمومی، آگاهی بخشی و معرفی خدمات عمومی به عنوان یک حرفه تخصصی به‌طور کامل در روز همایش به دست آمد.
تشریح دستاوردهای همایش تعالی خدمات عمومی در گفتگو با دکتر حسین پور

دبیر علمی همایش اظهار داشت: اهداف دیگر بحث نوآوری و طراحی شاخص سنجش خدمات عمومی است که با توجه به مقالاتی که به دبیرخانه رسید در این زمینه نیز رضایت بخش بود و این مساله متناسب با زمان اندک همایش طبیعی به نظر می‌رسد. او ادامه داد: برای جبران کمبود این مساله تصمیم بر این شد که با مقالات و سخنان پیشکسوتان این حوزه را در قالب کتاب ارائه کنیم. امیدوارم که تا مهرماه سال جاری بتوانیم این کار را به اتمام برسانیم. دکتر داوود حسین‌پور با اشاره به این که با توجه به درخواست سخنرانان و تقاضای دانشجویان در سال آینده دومین همایش را خواهیم داشت، گفت: اگر این کتاب به چاپ برسد دستاورد خوبی برای همایش است و تداوم برگزاری همایش در این حوزه ادداف مورد نظر را به اجرا نزدیک تر می نماید. 

دبیر اجرایی این همایش در ارتباط با مشارکت فعال دانشجویان در برگزاری همایش بیان کرد: معمولا دانشگاه‌های برتر، بخشی به عنوان دبیرخانه همایش دارند و کارشناسان این بخش همایش‌ها را به‌طور معمول برگزار می‌کنند. با توجه به اینکه اهداف مختلفی در برگزاری همایش های علمی دنبال می شود که یکی از آنها مشارکت دانشجویان و استفاده از ظرفیت های دانشجویی در کنار سایر اهداف پژوهشی و تحقیقاتی است، این همایش بسیار خوب برگزار شد. و انتظاری که داشتیم به ثمر نشست. طبیعی است که تجارب دانشجویان کم‌تر است و قدرت سازمانی که برخی کارها را پیش ببرد وجود ندارد اما در مجموع رضایت بخش بود و در این زمینه فعالیت های خوبی را شاهد بودیم.

او با اشاره به تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش افزود: تعداد 37 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و 5 سخنرانی از قبل هماهنگ شد. دو مقاله بخاطر غیر مرتبط بودن رد شد و بعد از داوری بین 35 مقاله باقی‌مانده، 12مقاله برای ارائه انتخاب گردید و محققان طبق اولویت‌ها، مقالات خود را در روز برگزاری همایش، ارائه دادند.

دکتر حسین‌پور در ادامه  با تاکید بر اهمیت ادامه برگزاری این همایش های علمی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که دانشگاه با ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای  برگزاری همایش‌های مورد نیاز دستگاه های اجرایی و جامعه، ارتباط با سازمان‌های دولتی و خصوصی را تسریع نماید. او تصریح کرد: اگر این مساله در دانشگاه شکل بگیرد قطعا می‌توانیم در برخی بخش‌ها مرجع باشیم. برخی همایش‌ها مخصوص دانشگاه تخصصی علوم انسانی است و می‌تواند به حل مشکلات و معضلات جامعه کمک‌‌های زیادی نماید.

دبیر علمی همایش در پایان این گفتگو ضمن تقدیر از تمام کسانی که در برگزاری این همایش زحمت کشیدند،عنوان کرد: از ریاست محترم دانشگاه که در بحث سیاست‌گذاری و همچنین سخنرانی وقت خوبی را ختصاص دادند و بعضی نکات کوری که در همایش بود را برطرف کردند، سپاسگزاری می‌کنم. لازم به ذکر است اولین همایش ملّی تعالی خدمات عمومی از سوی دانشکده مدیریت و حسابداری و با حضور مسئولان و شخصیت های اجرایی مرتبط با این حوزه، استادان و صاحبنظران در محل دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


نظر شما :