دکتر الوانی: توجه به علوم انسانی زمینه ساز پیشرفت کشور است

۱۳ تیر ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۸۳۱ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۶۶۲
دکتر سید مهدی الوانی،‌ استاد برجسته علم مدیریت کشور و عضو علمی بازنشسته دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی در حاشیه برگزاری همایش ملی تعالی خدمات عمومی در گفت‌وگوی کوتاه با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه تخصصی علوم انسانی در اصلاح ساختارهای جامعه عنوان کرد: با حضور و ریاست دکتر سلیمی در دانشگاه علامه طباطبائی ارج و مرتبه دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور احیا شد.
دکتر الوانی: توجه به علوم انسانی زمینه ساز پیشرفت کشور است

هرکس بدون یک پیش‌داوری می‌تواند متوجه شود که تحولی در این دانشگاه اتفاق افتاده است. فکر می‌کنم این مساله با گسترش دید ریاست دانشگاه و مسئولان به وجود آمده است. او ضمن تاکید بر محوریت مباحث علوم انسانی افزود: پایه مسائل فنی و تجهیزات٬ گرداننده‌های آن انسان است. نقشی که علوم انسانی می‌تواند ایفا کند، از فناوری‌های سخت که در دانشگاه‌های فنی و مهندسی به آن توجه می‌شود کم‌تر نیست.

دکتر الوانی با بیان این نکته که علوم انسانی می‌تواند نقشی تاثیرگذار در روند بهبود وضعیت کشور داشته‌باشد٬ تصریح کرد: مطمئنا نقش دانشگاه علامه طباطبائی در پیشرفت ها اهمیت دارد. اگر فرصتی باشد که ببینیم دانش آموختگان این دانشگاه چه نقشی در توسعه زیرساخت‌های انسانی و اجتماعی کشور ایجاد کرده‌اند٬ بهتر متوجه این تاثیر خواهیم شد.

این استاد پیشکسوت مدیریت افزود: توصیه من این است که یکی از کارهای دانشگاه این باشد که به انجمن فارغ‌التحصیلان بیشتر توجه کند تا متوجه نقش این افراد در جامعه شویم. او با اشاره به این‌که برگزاری همایش‌های علمی می‌تواند در فرهنگ سازی در حوزه های مختلف اجرایی تاثیرگذار باشد٬ تاکید کرد: اثرات همایش‌ها شاید سریع جلوه نکند ولی در دراز مدت می‌تواند تاثیرات خود را بگذارد و فرهنگ درست را به‌وجود بیاورد.

دکتر الوانی در پاسخ به سئوال خبرنگار روابط عمومی مبنی بر این‌که بهترین خاطره شما در دوران خدمت دانشگاه علامه طباطبائی چیست٬ یادآور شد: یکی از بهترین خاطره‌های من به زمانی برمی‌گردد که موفق شدیم دوره دکتری رشته حسابداری را در دانشگاه راه‌اندازی کنیم.


نظر شما :