مراسم شب‌های قدر در مسجد امام علی(ع) دانشگاه برگزار می‌گردد

۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۶۵۲ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۶۱۲۵
مراسم شب‌های قدر از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با حضور استادان، دانشجویان، کارکنان و اهالی منطقه دهکده المپیک در مسجد امام علی(ع) دانشگاه برگزار می‌گردد.
مراسم شب‌های قدر در مسجد امام علی(ع) دانشگاه برگزار می‌گردد

دکتر مرتضی خورسندی مدیر فرهنگی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام خبر برگزاری مراسم شب های قدر در مسجد امام علی (ع) دانشگاه اظهار داشت: با توجه به اتمام ساخت مسجد دانشگاه و اهتمامی که مسئولان دانشگاه به برگزاری مراسم‌های دینی در این مسجد به عنوان یک مجتمع فرهنگی دارند، تصمیم برآن شد که مراسم شب‌های قدر امسال را در این مسجد برگزار کنیم. وی افزود: برنامه‌ریزی‌ لازم در این مورد در معاونت فرهنگی انجام شد و با همکاری معاونت دانشجویی و هیئت اصحاب عاشورایی مراسم به اجرا در می‌آید.

او افزود: طبق معمول مراسم‌های شب های قدر شامل  قرائت قرآن، سخنرانی، خواندن دعای جوشن کبیر ‌است. از سه سخنران برجسته حوزه و دانشگاه برای سخنرانی در این شب ها دعوت به عمل آمده است. شب نوزدهم، حجت الاسلام دکتر مظفری، شب بیست و یکم حجت الاسلام دکتر تقی زاده از اعضا هیئت علمی گروه قرآن و حدیث دانشگاه علامه طباطبائی  و شب بیست و سوم حجت الاسلام دکتر انواری به عنوان سخنران دعوت شده اند.

مدیر فرهنگی دانشگاه با بیان این نکته که از مداحان و قاریان دانشجویی و غیر دانشجویی استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده علاوه بر استادان، دانشجویان وکارکنان عموم علاقمندان نیز امکان استفاده از برنامه های دانشگاه در این شب ها را خواهند داشت.

دکتر خورسندی با اشاره به مدت زمان کوتاه از افتتاح مسجد و عدم آگاهی ساکنان همجوار محله از امکان استفاده از آن  عنوان کرد: هنوز اهالی منطقه از امکان استفاده از مسجد  و برنامه های دانشگاه در ایام مناسبتی اطلاع کامل ندارند. تلاش بر این است تا با برگزاری مراسم احیا و برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی که برای عموم مردم برگزار می کنیم مسجد دانشگاه را به اهالی معرفی نماییم. 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه  در پایان خاطرنشان کرد: برنامه از ساعت 10:30 آغاز خواهد شد و تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهد داشت.


نظر شما :