رئیس کتابخانه ملی: فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علامه از نام این دانشگاه مشخص است

۰۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۵۸۹ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۶۱۵۹
با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه های کشور در غرفه دانشگاه علامه طباطبائی در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم از طرح ملی «یک قرآن هزاران صدا» رو نمایی شد.
رئیس کتابخانه ملی: فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علامه از نام این دانشگاه مشخص است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی، مسئولان و متولیان فعالیت های قرآنی 8 خرداد ماه در محل مصلی امام خمینی برگزار شد. این نمایشگاه در بخش های مختلف به ارائه و معرفی فعالیت های قرآنی می پردازد. دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی در زمینه علوم انسانی در بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از سال گذشته در این نمایشگاه راه اندازی شده است حضور دارد و دستاوردها، فعالیت های فرهنگی و قرآنی خود را در آن ارائه و در معرض بازدید علاقمندان قرار می دهد.

سال گذشته دانشگاه علامه طباطبائی عنوان غرفه برتر در جذب مخاطب و فعالیت‌های تخصصی را به دست آورد. امسال هم با پیش بینی برنامه‌های متععدد از جمله برگزاری 3 نشست تخصصی در زمینه اقتصاد مقاومتی و زندگی قرآنی، 4 کارگاه با محوریت خانواده و زندگی سالم از منظر قرآن، برگزاری مسابقه‌ها و چالش‌های متعدد، ارائه پایان نامه‌ها و کتاب‌های قرآنی  در نمایشگاه قرآن کریم حضور دارد.

رونمایی از طرح ملی قرآنی «یک قرآن، هزاران صدا» در نمایشگاه قرآن کریم 

دکتر اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی با حضور در غرفه دانشگاه علامه طباطبائی ضمن افتتاح طرح ملی «یک قرآن، هزاران صدا » در جریان فعالیت‌های قرآنی دانشگاه قرار گرفت. معاون رئیس جمهور در گفت و گوی کوتاه با خبرنگار روابط عمومی، عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علامه طباطبائی  از نام این دانشگاه مشخص است. او گفت: کار ترویج قرآن در حوزه عمل دانشگاه می‌گنجد. کار ما فقط روخوانی نیست و آن‌چه ماندگاری را ایجاد می‌کند، تعمق و تدبر قرآن است. او با اشاره به جایگاه دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه علوم انسانی تصریح کرد: این دانشگاه عمدتا مروج تعمیق مفاهیم قرآنی برای جوامع و نسل جدید است. 

وی افزود: قرآن کتاب زندگی ما است و نمی‌توانیم آن‌را از رفتار، آداب و فعالیت‌های دینی خودمان جدا کنیم و باید راه‌های استفاده این مفاهیم را در زندگی و کارهایمان پیدا کنیم و با کاربردی کردن مفاهیم راه بهبود وضعیت زندگی را کشف کنیم. رئیس کتابخانه ملی بیان داشت: حضور دانشجویان از این جهت که قرآن راهگشا برای خط مشی زندگی دانشجویان قرار گیرد، حائز اهمیت است. دانشگاهیان باید در این نوع فضاها با مفاهیم آشنا شوند و آن را انتشار دهند.

طرح قرآنی «یک قرآن، هزاران صدا » با قرائت حداقل یک آیه از قرآن که در غرفه دانشگاه علامه طباطبائی از سوی بازدید کنندگان و ثبت صدای آنان در مشارکت در ختم این کتاب آسمانی است. لازم به ذکر است علاقه مندان می‌توانند هر روز از 8 تا 28 خرداد ماه جاری از ساعت 17 تا 23 در بخش داننشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از غرفه دانشگاه بازدید نمایند.


نظر شما :