ارائه دستاوردهای قرآنی دانشگاه علامه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قران کریم

۰۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۵۶۳ فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۳۲۰۶
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از هشتم خردادماه به مدت بیست روز در مصلی امام خمینی تهران برگزار می‌شود.
ارائه دستاوردهای قرآنی دانشگاه علامه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قران کریم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این دومین سالی است که دانشگاه علامه طباطبائی در این نمایشگاه حضور دارد و در بخش دانشگاهی به ارائه و معرفی تحقیقات، پژوهش ها، دستاوردها و برنامه های قرآنی انجام شده می پردازد. 

دانشگاه‌های مختلف مانند شریف، تهران، الزهرا، آزاد، پیام‌نور، شهید بهشتی از جمله دانشگاه هایی هستند که در کنار دانشگاه علامه طباطبائی دستاوردهای خود را ارائه می‌دهند و با یکدیگر در کسب عنوان برتر رقابت می‌کنند. دکتر مرتضی خورسندی مدیر فرهنگی دانشگاه درباره برنامه‌های پیش بینی شده در طول برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه قرآن فضایی است که در آن فعالان این حوزه آخرین محصولات تولیدی خود را برای علاقمندان به کتاب آسمانی قرآن ارائه می نمایند و حضور دانشگاه ها و مراکز آموزشی در آن نیز حائز اهمیت بوده و تاثیر است. او افزو.د: دانشگاه علامه طباطبائی هم چون سال گذشته در نمایشگاه حضور دارد و در مدت برگزاری پذیرای بازدیدکنندگان مختلف دانشگاهی و غیر دانشگاهی خواهیم بود.

وی با اشاره به ارائه دستاوردهای قرآنی دانشگاه در این نمایشگاه افزود: غرفه دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان یک غرفه دانشگاهی در حوزه علوم انسانی با سایر غرفه ها متفاوت است. تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های علمی دانشگاه را که سال‌های اخیر در حوزه بحث قرآن صورت گرفته به نمایش بگذاریم. دکتر خورسندی با بیان این که برگزاری 3 نشست تخصصی از سوی دانشگاه علامه طباطبائی در دستور کار  نمایشگاه قرار دارد، تصریح کرد: شعار امسال نمایشگاه قرآن، اخلاق و زندگی است و بخشی هم به شعار امسال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اختصاص دارد. وی ادامه داد: بنابراین برنامه های ما هم بر محور همین شعارها خواهد بود.

مدیر فرهنگی دانشگاه با اشاره به برپایی کارگاه های تخصصی در مدت برگزاری نمایشگاه عنوان داشت: نمایشگاه کارگاه ¬های تخصصی در حوزه سبک زندگی قرآنی و دینی، مشاوره و اقتصاد مقاوتی با تدریس استادان مطرح دانشگاه علامه طباطبائی پیش بینی شده است. او اضافه کرد: در بخش دانشگاهی نمایشگاه امسال رقابت بین پایان نامه های قرآنی نیز برگزار می‌شود.

دکتر خورسندی در پایان خاطرنشان کرد: بخش ویژه کودکان و نوجوانان نیز در غرفه دانشگاه پیش بینی شده است. با توجه به تجربه سال گذشته استقبال خوبی از غرفه دانشگاه صورت گرفت و از همه استادان، کارکنان و دانشجویان دعوت می‌کنم تا در غرفه‌ی دانشگاه حضور پیدا کنند. لازم به ذکر است بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» با حضور دکتر رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوشنبه هشتم خرداد ساعت ۱۸ در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) افتتاح می‌شود.


نظر شما :