رئیس پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه: طرح تبدیل تشکیلات امور گردشگری ارائه شده است

۰۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۵۴۱ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۶۳۴۶
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم که به همت انجمن علمی گردشگری دانشگاه، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و نیز سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان تهران برگزار شد، مهندس سید محمد بهشتی رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی، دکتر ضرغام رئیس پردیس تحصلات تکمیلی، رجبعلی خسرو آبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران و با حضور استادان و دانشجویان برگزار شد.
رئیس پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه: طرح تبدیل تشکیلات امور گردشگری ارائه شده است

دکتر ضرغام بروجنی رئیس پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ابتدای همایش ضمن خیرمقدم به مهمانان حاضر عنوان کرد: باعث افتخار است که دعوت دانشگاه را پذیرفتید. همه تلاشمان را به کار می‌بندیم تا بتوانیم میزبان خوبی برای شما باشیم و این زمان و فضا خالی از اندیشه نباشد. وی افزود: برنامه را در دو بخش نظری و اجرایی تنظیم کردیم. و در نظر داریم تا چگونگی تفسیر نمادهای اعتقادی و ارتباط با توسعه گردشگری را مطرح نماییم.

رئیس پردیس تحصیلات تکمیلی با بیان اینکه طرحی در مجلس برای تبدیل تشکیلات امور گردشگری و میراث فرهنگی به وزات خانه مطرح شده است، تصریح کرد: در این نشست تلاشمان این است که در این باره به جمع بندی مناسبی برسیم و از نظرات حضار استفاده کنیمدکتر ضرغام اظهار داشت: مطمئنم حضور مهندس بهشتی و سنخنانشان و سایر سخنرانان و استادان می‌تواند راهگشا باشد.

خیلی از افراد نمادها و نشانه‌ها را نمی‌شناسند

در ادامه مراسم، رجبعلی خسرو آبادی در سخنانی عنوان کرد: قبل از تفسیر نمادهای اعتقادی پیش فرضی وجود دارد و آن، معرفی نمادها است.خیلی از افراد به این نمادها شناخت پیدا نکرده‌اند. وی افزود: برای معرفی این نمادها به افراد تاثیرگذار نیاز داریم که در بین فعالان رشته گردشگری این روحیه وجود دارد.رئیس میراث فرهنگی و گردشگری تهران با اشاره به این‌که فضاهای تاریخی کشور مانند تخت جمشید خود یک موزه است، اظهار داشت: حداقل کاری که ما در حد توانمان می‌توانیم انجام دهیم این است که نمادهای اعتقادی موزه‌های تهران را به خوبی معرفی کنیمخسرو آبادی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امکان بازدید دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در موزه‌های سطح شهر حضور پیدا کنند تا نمادها را برایشان تشریح کنیم. ما نیز در این زمینه کمک می‌کنیم. باید با معرفی نمادها به اصل و بنیانشان برسیم.

ما خالق واژه‌ها هستیم و فرهنگدرا خلق کردیم

در بخش دیگر مراسم، دکتر اکبر پور فرج دبیر علمی همایش در سخنانی ضمن تشریح برخی نمادها و نشانه‌ها، عنوان کرد: نماد محدودیت دارد ولی نشانه محدودیت ندارد. در گذشته انسان را سمبولیک تعریف می‌کردند زیرا تمام رفتارهای انسان نمادگرایانه است. وی افزود: نمادها در همه جوامع بشری وجود دارد. بسیاری از نمادها را مردم نمی‌شناسند و یا با چیز دیگری اشتباه می‌گیرند.نمادی که شناخته نشود هیچ کمکی به جامعه نمی‌کند.

دبیر علمی همایش با بیان این نکته که تنها جایی که ما خالق هستیم در بحث نمادها است، اظهار داشت: ما خالق واژه‌ها هستیم و فرهنگ را خلق کردیم. هیچ صنعتی خالق نیست بلک کاشف است. ما خالق واژگان هستیم.دکتر پورفرج در پایان سخنان خود تصریح کرد: باید وقتی وارد موزه‌ها می‌شویم به این نکته توجه کنیم که فقط یک سری سفال شکسته وجود ندارد بلکه این آثار باستانی در بردارنده نمادهای مختلف است.


نظر شما :