مدیر فرهنگی دانشگاه: مسابقه مناظره دانشجویی با رقابت 10 تیم برگزار می گردد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۴۵۷ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۷۰۱۵
مرحله دانشگاهی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی 26 اردیبهشت ماه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود. دکتر مرتضی خورسندی مدیر فرهنگی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی درباره برگزاری مرحله دانشگاهی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره، عنوان کرد: چند سالی است که مسابقه ملی مناظره به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه‌های مختلف در سطح کشور برگزار می‌شود. امسال ششمین دوره مسابقه ملی مناظره است و دانشگاه علامه طباطبائی سومین سالی است که در این مسابقات مشارکت فعال دارد.
مدیر فرهنگی دانشگاه: مسابقه مناظره دانشجویی با رقابت 10 تیم برگزار می گردد

وی افزود: در این مناظره گروه‌های مختلف دانشجویی درباره موضوعات مختلف  با نظارت و داوری استادان دانشگاه و جهاد دانشگاهی با هم به گفت‌وگوی دو طرفه می‌پردازند.

دکتر خورسندی با اشاره به این‌که امسال ده تیم در مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی باهم رقابت می‌کنند، تصریح کرد: از این ده تیم شرکت کننده در این رقابت، 7 تیم از دانشگاه علامه طباطبائی و سه تیم از دانشگاه فرهنگیان حضور دارند. وی با اشاره به رشد کمی گروه های شرکت کننده در رقابت های امسال افزود: از لحاظ کمی رشد خوبی نسبت به سال گذشته داشتیم و امیدوارم از لحاظ کیفی هم بتوانیم روند خوبی را در پیش بگیریم. مدیر فرهنگی دانشگاه اظهار داشت: هدف کلی این مسابقه ایجاد فضای گفت‌وگو در بین دانشجویان است. این‌که تمرین کنیم و یاد بگیریم که بر سر موضوعات مختلف با سلایق متفاوت دیدگاه‌های خود را ارائه کنیم و به دور از هرگونه  مشاجره و مجادله مباحث را مطرح کنیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد در فضای امروز جامعه به فرهنگ گفت و گو نیاز داریم و بعضا می‌بینیم که مناظراتمان به سمت تخریب پیش می‌رود. این اتفاق به این دلیل است که گفت‌وگو کردن را یاد نگرفتیم. مناظرات دانشجویی کمک می‌کند تا گوش کردن و پذیرش نظر مخالف را در یک چارچوب کاملا دانشجویی تمرین کنیم. دکتر خورسندی درباره موضوعات مورد بحث، عنوان کرد: معمولا قبل از این‌که مسابقه آغاز شود گزاره‌هایی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. تیم‌های مختلف نظر مثبت یا منفی خود را درباره این گزاره‌ها اعلام می‌کنند. بر این اساس تقسیم بندی بین تیم‌های موافق و مخالف ایجاد می‌شود و تیم‌ها بر سر یک گزاره بحث می‌کنند.

مدیر فرهنگی دانشگاه با بیان این نکته که تعداد اعضای تیم‌ها  متشکل از 4 نفر است گفت: دو نفر مناظره کننده و دو نفر گروه تحقیق که اطلاعات ارائه می‌دهند. وی در خصوص زمان برگزاری این جشنواره اضافه کرد: مرحله دانشگاهی این دوره سه شنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. مهرماه مرحله منطقه‌ای را خواهیم داشت و مرحله کشوری آذرماه برگزار خواهد شد. دکتر خورسندی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تیم‌های برگزیده توسط جهاد دانشگاهی تقدیر می‌شوند و دانشگاه از تیم‌های مناظره کننده‌ای که به مرحله بالاتر راه پیدا کنند حمایت و تقدیر خواهد کرد.


نظر شما :