استاد دانشگاه ترکیه از موسسه آموزش عالی بیمه اکو بازدید کرد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۴۳۵ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۵۶۹
دکتر ایوب جونید آکالین استاد دانشگاه ترکیه و هیات همراه ایشان به دعوت همتای علمی ایرانی اش خانم دکتر ماندانا تیشه یار عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی بیمه اکو هفته گذشته از این مرکز آموزش عالی بازدید به عمل آورد.
استاد دانشگاه ترکیه از موسسه آموزش عالی بیمه اکو بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از موسسه آموزش عالی بیمه اکو، دکتر آکالین که به مناسبت برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب به تهران آمده بود سخنرانی کوتاهی را در موسسه بیمه اکو ارایه داد و پرسش دانشجویان حاضر پاسخ گفت. این استاد ترکیه ای، دو کشور ایران و ترکیه را از بسیاری جهات شبیه هم دانست، اما در سیاستگذاری گرایش ترکیه را به سمت غرب اعلام داشت و آن را بزرگترین نقطه ضعف ترکیه در روابط بین المللی دانست.

او در باره رابطه ایران و آنکارا  اعلام داشت ترکیه به دنبال درک متقابلی از روابط بین المللی با ایران است. آکالین یکی از موانع نزدیکی بیشتر تهران و آنکارا را آمریکا دانست و اظهار داشت: آمریکا مخالف برقراری ارتباط ترکیه با ایران است و تلاش دارد تا ترکیه را از نزدیک شدن به ایران برحذر دارد. دکتر آکالین در باره کودتای اخیر ترکیه گفت: با هر نوع دیکتاتوری فردی مخالف است و  هم در آن زمان و  هر زمان دیگری اردوغان را از تکروی برحذر داشته است.

 


نظر شما :