معاون آموزشی دانشگاه : کیفیت بخشی به رساله‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنیم

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۳۰۶ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۸۴۴
جشن دهه سرآمدی آموزش با حضور معاون آموزشی، روسای دانشکده ها، مدیران و کارکنان حوزه معاونت آموزشی 11 اردیبهشت ماه در محل سالن اجتماعات دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.
معاون آموزشی دانشگاه : کیفیت بخشی به رساله‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نادر نعمت‌الهی معاون آموزشی دانشگاهدر این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و دهه آموزش ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه آموزشی دانشگاه بیان داشت: باعث افتخار است که برای چهارمین سال متوالی می‌توانیم این مراسم را برگزار کنیم. وی افزود: به همت استادان٬ پژوهشگران و کارکنان دانشگاه توانستیم جز 13 دانشگاه‌ها سطح یک کشور قرار بگیریم. وی با اشاره به جایگاه دانشگاه علامه طباطبائی در رتبه بندی های دانشگاه های کشور اضافه کرد: با تلاش و پشتکار همه مجموعه دانشگاه موفق شدیم در بین تمام دانشگاه‌های کشور٬ رتبه دوازدهم را کسب کنیم. معاون آموزشی دانشگاه با بیان این نکته که وجود شما عزیزان باعث به دست آمدن چنین افتخاراتی شده است٬ تصریح کرد: با شرایطی که بوجود آمده٬ به طور طبیعی انتظاراتی هم پیش می‌آید. وی تصریح کرد: با توجه به این که در بین سیزده دانشگاه برتر هستیم٬ باید با افزایش کیفیت فعالیت‌ها در گردونه رقابت قرار بگیرم. چرا که هرساله این رتبه‌بندی صورت می‌گیرد.

باید با صبر و‌حوصله خواسته‌های به حق دانشجویان را بررسی کنیم

دکتر نعمت‌الهی با تاکید بر اهمیت مسئولیت آموزشی در دانشگاه بیان داشت: به لحاظ آموزش و پژوهش مسئولیت سنگینی برعهده ما است. در یکسال گذشته مراحل سختی را در آموزش سپری کردیم و توانستیم رضایت نسبی را به‌دست بیاوریم.  معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به وظایف معاونت آموزشی تصریح کرد: نکته ای که برجسته  این است که با تعاملی که با دانشجویان داریم٬ باید با صبر و‌حوصله خواسته‌های به حق آن‌ها را بررسی کنیم. همه ما در خدمت دانشجو هستیم و اگر دانشگاه دانشجو نداشته باشد٬ یعنی هیچ‌چیز در آن وجود ندارد. وی افزود: کیفیت رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها از جمله مسائلی است که دانشگاه با آن درگیر است. سال گذشته شیوه‌نامه‌ای را تدوین و به کلیه دانشکده‌ها ابلاغ کردیم که مراحل دفاع و کیفیت رساله در آن آمده‌است.

دکتر نعمت‌الهی ضمن دعوت از کارکنان آموزشی برای همکاری در اجرای شیوه نامه آموزشی تاکید کرد: خوشبختانه اکثر دانشکده ها این شیوه‌نامه را رعایت کردند و از کلیه کارکنان آموزش انتظار داریم تا با همکاری بیشتر این مساله را پیش ببریم. وی اضافه کرد: اگر بتوانیم این شیوه‌نامه را به‌صورت کامل اجرا کنیم٬ می‌توانیم مطمئن باشیم که کیفیت نسبی در پایان‌نامه‌ها ایجاد شده‌است.

تلاشمان بر الکترونیکی کردن فرآیند فراغت از تحصیل است

معاون آموزشی دانشگاه با بیان این نکته که چیزی حدود ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، بیان داشت: باید با سرمایه‌گذاری درست٬ این دانشجویان را به جامعه تحویل دهیم. بنابر این باید کیفیت رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها ارتقا پیدا کند. دکتر نعمت الهی درباره فعالیت‌های پیش‌روی معاونت آموزشی٬ تاکید کرد: کیفیت بخشی رساله‌ها از فعالیت‌هایی است که امسال با جدیت آن‌را پیگیری می‌کنیم. وی با اشاره به کاهش پذیرش دوره شبانه٬ اظهار داشت: امیدوارم این موضوع را به همین‌گونه برای کیفی‌سازی آموزش پیش ببریم. وی افزود: فرآیند فراغت از تحصیل از نکاتی است که دانشجویان با آن سر و کار دارند. تلاشمان این است که با الکترونیکی کردن این فرآیند، این امر را تسهیل کنیم.

دکتر نعمت الهی بیان داشت: خواهش من از دانشکده‌ها این است که برنامه‌های انتخاب واحد راحت‌تر شود. محدودیت‌ها برای گذاشتن کلاس کم است. هدفمان داشتن کلاس خلوت تر و تعداد کلاس بیشتر است. در بخش دیگر این مراسم با توجه به تقارن این مراسم با میلاد حضرت ابوالفضل و روز جانباز دکتر حمید صالحی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و جانباز دفاع مقدس به بیان نکات و‌ خاطراتی درباره هشت سال دفاع مقدس پرداخت و در ادامه از استادان جانباز دانشگاه نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش پایانی این مراسم از مدیران، معاونان، روسای ادارات و کارکنان نمونه آموزش، دانشجویان رتبه های اول تا سوم استعداد درخشان و المپیادهای علمی و در رتبه‌های برتر کنکور سال 95، کارکنان بازنشسته حوزه معاونت آموزشی دانشگاه در سال 95 و همکاران حوزه های دیگر دانشگاه که در طول سال گذشته که با معاونت آموزشی را یاری دادند تقدیر به عمل آمد.


نظر شما :